W gamie Suzuki właśnie zadebiutowały dwa motocykle: V-Strom 1050 i V-Strom 1050 DE. Obydwa są na długie trasy, ale różnią charakterem. Zostały zbudowane na tej samej platformie (rama z aluminium, lekka i bardzo sztywna), mają ten sam silnik (V-twin, o pojemności 1037 cm3, z dwiema świecami na cylinder, z zaworami wydechowymi wypełnionymi sodem dla chłodzenia głowicy) i podobne rozwiązania elektroniczne. V-Strom 1050 jest na co dzień, na drogi twardsze lecz też takie nieco gorszej jakości. Wszechstronność tej maszyny gwarantuje prześwit 16,5 cm, a do tego odpowiednio wytrzymałe podwozie i mocny silnik. Motocykl ma aluminiowe podnóżki i osłonę silnika z tworzywa, a także szybę regulowaną na wysokość w zakresie 5 cm. Pod względem funkcjonalności czy elektronicznych systemów wspomagających kierowcę jest godnym następcą Suzuki V-Strom 1050 XT. Drugi z premierowych V-Stromów, model 1050 DE, jest bardziej ekstremalny, sprawdzony w off-roadzie. Ma większy prześwit (19 cm) oraz skok kół, inne koła (szprychowe, o średnicy 21 cali z przodu) z terenowym ogumieniem Dunlop oraz inna szybę (mniejsza, bez szybkiej regulacji), a także aluminiową osłonę pod silnikiem. Podobnie jak w motocyklu z serii 1050, odmiana 1050 DE ma również S.I.R.S, ale z dodatkowym trybem do jazdy po szutrze (tryb Gravel).
Ceny motocykli w Polsce zostały ustalone na 66 900 zł (V-Strom 1050) i 70 900 zł (V-Strom 1050 DE).
Dedykowane strony www:
W tegorocznym plebiscycie The Best Of Moto 2024, zorganizowanym przez Moto.pl i Gazeta.pl, oddano rekordową liczbę 45,5 tys. głosów.
Dowiedz się więcejEfektowne zwycięstwo 16:0 reprezentantek Polski w towarzyski mecz z Hiszpankami, który w ramach Suzuki Boxing Night 31 odbył się w Krakowie.
Dowiedz się więcejDo 30 listopada, a więc przez dwa ostatnie tygodnie tego jesiennego miesiąca, trwa akcja Suzuki Black Weeks.
Dowiedz się więcejCykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więcej