12.10.2015

Weronika Kwapisz zakończyła samotną wyprawę dookoła Europy na małym Suzuki VanVan 125

Trzy miesiące temu niewiele osób wierzyło, że pewna drobna Polka zdoła okrążyć Europę małym motocyklem o poj. 125ccm. A jednak na liczniku Suzuki VanVan’a przybyło 15 700km! Na trasie wyprawy Weroniki znalazły się m.in. takie miejsca jak: Islandia, Wyspy Owcze czy odległa Portugalia.

Weronika Kwapisz: Gdy zobaczyłam przed sobą granicę Polski, zaczęłam krzyczeć z radości. Po chwili pojawiły się także łzy wzruszenia, bo oto marzenie stało się rzeczywistością, a moja wyprawa dobiegała końca… Ostatni odcinek należał do równie trudnych, co trasy w Islandii czy w Pirenejach. Z Nicei, która pławiła się w słońcu Lazurowego Wybrzeża, wyruszyłam w kierunku Włoch. Kraj ten przywitał mnie pogodą, która zaskoczyła mnie równie mocno, co islandzkie lato… Jednego dnia na wybrzeżu było 26 st.C, a następnego - kiedy to wjechałam do serca Toskanii (Sienny) - powitały mnie ulewy, silny wiatr oraz temperatura sięgająca zaledwie 14 st.C. Nie tak sobie wyobrażałam koniec lata w tej części Europy! Na efekty nie musiałam długo czekać. Wieczorem dostałam gorączki, a następnego dnia pojawiło się przeziębienie, które towarzyszyło mi do ostatniego dnia wyprawy. Oczywiście nie jest najprzyjemniejszą rzeczą kichać w kasku, ale nie mogłam sobie pozwolić na dłuższy postój w jednymi miejscu. Momentami miałam wrażenie, że to VanVan mnie prowadził przed siebie, a nie ja jego. Kiedy dotarłam nad jezioro Como, które część osób może kojarzyć z przygodami Jamesa Bonda, znalazłam sobie więcej energii z pewnością dzięki widokom, jakie mnie otaczały. Wcale się nie dziwię, że wokół tego jeziora mają swoje rezydencje m.in. George Clooney, Madonna czy Daniel Craig. Miejsce to emanuje spokojem oraz potęgą gór. Niestety ceny paliw we Włoszech sięgają 6,7 zł za litr. Dlatego nawet VanVanowi takie paliwo nie smakowało… i jego spalanie spadło do rekordowej wartości 2,15l/100km!!! Z powodu przeziębienia chciałam odcinek „alpejski” pokonać dolinami, niestety moja nawigacja miała inne plany i tak przez 3 dni wspinałam się na coraz to wyższe przełęcze. W głowie kręciło mi się od ilości zakrętów, ale z radością połykaliśmy z VanVanem kolejne agrafki, mając świadomość, że to ostatnie dni naszej wspólnej przygody. Przerażał mnie jedynie fakt, że momentami jechaliśmy przez miejsca, które pokryte były śniegiem. Miałam nadzieję, że mój organizm wytrzyma do samej mety. I się udało! 6. października zaparkowałam motocykl pod Kolumną Zygmunta w Warszawie. W miejscu, z którego rozpoczęła się moja przygoda z VanVanem. Po 90 dniach w podróży mogę powiedzieć – zrobiłam to! Na liczniku Suzuki VanVan’a przybyło 15 700km i chyba mogę powiedzieć, że obydwoje zdaliśmy ten test ;)

Zachęcamy do śledzenia Suzuki na Facebooku oraz strony internetowej Weroniki Kwapisz. Tam znajdziecie bieżące doniesienia i informacje z wyprawy.

Profil FB: facebook.com/SuzukiPolska
Strona www: ridingacross.com

22.03.2024

Czwarta (globalna) generacja Swifta zadebiutuje w salonach Suzuki Motor Poland

Suzuki Motor Poland informuje o wprowadzeniu do sprzedaży nowej generacji modelu Swift. To samochód, który w każdych warunkach – na co dzień i na każdym dystansie - gwarantuje przyjemność z jazdy.

08.03.2024

Suzuki Moto Szkoła już po raz osiemnasty!

Z ogromną przyjemnością anonsujemy kolejny, już osiemnasty (!) sezon Suzuki Moto Szkoły. Cykl szkoleń dla właścicieli motocykli marki z Hamamatsu zaczynamy w drugiej połowie maja.

28.02.2024

1 marca w Poznaniu finał drugiej edycji Suzuki Moto Road Show

1 marca o godz. 17.00 w poznańskim salonie motocyklowym V Cruiser przy ul. Bułgarskiej 65a zakończymy tegoroczną edycję Suzuki Moto Road Show 2024.

27.02.2024

Nowe silniki zaburtowe Matt Black Series

Podczas targów Miami Boat Show zaprezentowano nową rodzinę silników Matt Black Series.