07.02.2020

Suzuki Ecstar Team gotowy na sezon 2020

Zespół Suzuki Ecstar rozpoczyna nową dekadę z konkretną wizją przyszłości, jednocześnie nawiązując do swojej bogatej przeszłości wyścigowej. Rok 2020 to kamień milowy w 60-letniej historii wyścigowej Suzuki.

Ten wyjątkowy jubileusz zostanie podkreślony nowymi barwami wyścigowymi. Elegancka kombinacja dobrze znanego błękitu i tradycyjnego srebra wyróżni dobrze znaną parę ambitnych zawodników jeżdżących w barwach Suzuki Ecstar Team – Alexa Rinsa i Joana Mira – od reszty stawki.

Tegoroczny GSX-RR startujący w MotoGP będzie hołdem dla wyścigowego rodowodu, którego historia rozpoczęła się wraz z pierwszym startem w Tourist Trophy na wyspie Man w 1960 roku. Zaledwie dwa lata od debiutu marki Suzuki w wyścigach po pierwsze zwycięstwo w Grand Prix, oraz pierwsze mistrzostwo świata dla Suzuki sięgnął Ernst Degner. Od tego czasu Suzuki świętowało wiele sukcesów, zdobywając po drodze 14 tytułów mistrzowskich aż do ostatnich zwycięstw Alexa Rinsa w Grand Prix Ameryk na torze Austin w Teksasie oraz brytyjskim Silverstone w sezonie 2019.

Po udanym sezonie 2019, młodzi Hiszpanie Alex Rins oraz Joan Mir znów chwycą byka za rogi i spróbują poskromić bestię w sezonie 2020. Meldując się na czwartym miejscu na koniec sezonu z dwoma zwycięstwami i 11 wyścigami zakończonymi w pierwszej piątce, Alex Rins udowodnił, że należy do elity najlepszych zawodników MotoGP. Jest gotów by podjąć rękawicę w nowym sezonie i zdobywać kolejne puchary i trofea. Joan Mir zakończył swój debiutancki sezon 2019 w barwach zespołu Suzuki Ecstar zaliczając aż 10 występów wśród najlepszych 10 zawodników wyścigu, a potwierdzeniem formy było zdobycie piątego miejsca w Grand Prix Australii, co było jego najlepszym wynikiem w sezonie.

Shinichi Sahara – szef projektu MotoGP
„Ostatni sezon dał nam wiele istotnych informacji o naszych możliwościach względem konkurencyjnych zespołów i przyczynił się do rozwoju projektu MotoGP, pod względem technicznym, strategicznym, a także w nie mniej ważnych aspektach doświadczenia i regularności samych zawodników – Rinsa i Mira. Mieliśmy kilka niezłych występów, popartych dwoma genialnymi zwycięstwami, co jest pozytywne, ale dało nam to również jasną informację, że wciąż mamy niewykorzystany potencjał i pole do rozwoju. Od naszego powrotu w 2015 robiliśmy małe, ale stabilne kroki prowadzące nas na wyścigowy szczyt, czego potwierdzeniem są zwycięstwa i podia nie jednego, ale kilku zawodników. Przyszedł czas na dalszy rozwój oraz wykonanie kolejnego kroku, jakim będzie regularna walka o pozycje na podium”.

Ken Kawauchi – Dyrektor Techniczny
„Dziedzictwo, które trafiło na owiewki naszych motocykli w tym roku reprezentuje długą i pełną sukcesów historię wyścigową marki Suzuki. To napędza nas do ciągłej pracy i rozwoju. Od samego początku DNA Suzuki polegało przede wszystkim na budowaniu mocnego pakietu początkowego i rozwijaniem go metodą małych kroków. Ta strategia opłaciła się w najnowszym rozdziale Suzuki w MotoGP poprzez zdobywane kolejnych miejsc na podium oraz zwycięstwa. Wierzę, że podobnie będzie również w przyszłości. Na nowy sezon zbudowaliśmy już nowy silnik, który podczas przedsezonowych testów w Walencji i Jerez pozytywnie ocenili zarówno nasz kierowca testowy – Sylvain Guintoli, jak i zawodnicy fabryczni Rins i Mir. To dobra baza, od której zaczniemy rozwój podczas testów w Malezyjskim Sepang i Losail w Katarze, przed rozpoczęciem nowego sezonu. Podczas zimowej przerwy pracowaliśmy nad nowymi rozwiązaniami w kwestii podwozia i poprawą ustawień bazowych oraz elektroniki. Równie ważną rolę odegrają nowe owiewki. Będziemy testować kilka nowych rozwiązań, które - mam nadzieję - pomogą poprawić osiągi naszych motocykli.”

Davide Brivio – Manager Zespołu
„Sezon 2019 był dla nas ważny, ponieważ pokazaliśmy regularne postępy przez cały rok i wierzę, że to właściwa ścieżka prowadząca do końcowego sukcesu. Alex wygrał dwa wyścigi, co było naszym celem przed sezonem i dołożył kolejne podium. Dzięki temu nauczyliśmy się bardzo wiele, był to ważny krok zarówno dla zespołu jak i samego Alexa. Jesteśmy również zadowoleni z postawy Joana, ponieważ zaprezentował stabilny rozwój i mimo poważnej kontuzji odniesionej w Brnie zakończył sezon kilkoma solidnymi występami. Nie tylko wyniki były świetne, ale całe jego podejście do pracy podczas weekendów wyścigowych oraz etyka pracy. Z obu stron możemy wyciągnąć pozytywne wnioski na sezon 2020. Oczywiście będzie to wyjątkowy sezon dla Suzuki ze względu na 60-lecie w wyścigach, więc jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani by dobrze spisać się zarówno przed władzami firmy jak i naszymi fanami. Nasi inżynierowie w Japonii podczas zimowej przerwy, oprócz silnika pracowali nad kilkoma nowymi częściami i szczegółami, aby ulepszyć już i tak dobrą bazę, jaką mamy. Zawodnicy są podekscytowani, więc wierzę, że możemy spodziewać się jeszcze lepszych wyników w nadchodzącym sezonie.”

Alex Rins
„Ostatni sezon przyniósł mi jedno z najbardziej ekscytujących emocji na ziemi – mojego pierwszego zwycięstwa w wyścigu MotoGP. To było spełnienie marzeń, a drugie zwycięstwo było równie niesamowite. Te uczucia będą towarzyszyły mi również w sezonie 2020, podobnie jak świadomość tego o ile lepszy się stałem. Jedną z najważniejszych lekcji, jakie odebrałem w ubiegłym sezonie była umiejętność „zarządzania” wyścigiem w lepszy sposób, zwłaszcza kiedy byłem na prowadzeniu, lub walczyłem o nie. Jestem dumny z tego, że będę mógł reprezentować specjalne barwy na 60-lecie Suzuki w wyścigach. Jedną z najlepszych rzeczy w byciu częścią Suzuki jest bez wątpienia rodzinna atmosfera panująca w zespole. Nie wiem czy tak było w przeszłości, ale czuję, że jest to „coś”, co Suzuki od zawsze miało w swoim DNA, podobnie jak nieustanne dążenie do zwycięstwa i myślę, że to coś co naprawdę robi różnicę. Teraz, w 2020 musimy być mocno skoncentrowani i osiągnąć kolejne dobre rezultaty, zdobyć więcej podiów i – mam nadzieję – więcej zwycięstw. To droga do sukcesu i wierzę, że krok po roku, dzięki ciężkiej zespołowej pracy te wyniki są do osiągnięcia.”

Joan Mir
„Oczywiście moje oczekiwania względem sezonu 2020 są znacznie wyższe niż w ubiegłym, ponieważ nie jestem już debiutantem. Rok 2019 zakończyliśmy w dobry sposób, na fali wznoszącej, dzięki czemu udało mi się przezwyciężyć początkowe trudności oraz negatywne skutki wypadku w Brnie i zakończyć sezon kilkoma pozytywnymi rezultatami. Pierwszy rok był rokiem nauki – motocykl MotoGP jest taką bestią, że najpierw musisz nauczyć się go kontrolować, co udało mi się dzięki ogromnemu wsparciu zespołu. Teraz chcę budować swoje doświadczenie i częściej pojawiać się wśród najlepszych zawodników na świecie. Ciężko trenowałem przez całą zimę skupiając się głównie na przygotowaniu fizycznym, a także poprawie płynności jazdy. Mam przeczucie, że właśnie tego wymaga mój GSX-RR. Poza tym nie mogę doczekać się by znów wsiąść na motocykl w Sepang i popracować nad dalszą poprawą moich umiejętności. To będzie bardzo ważny rok dla Suzuki, a błękitno-srebrne historyczne malowanie wygląda niesamowicie. Jestem dumny, że mogę być częścią tego projektu w tak ważnym, pod względem wyścigowego dziedzictwa sezonie dla Suzuki.”

17.04.2024

Mecz Polska – Irlandia podczas gali Suzuki Boxing Night 28

19 kwietnia kadra naszych pięściarzy zmierzy się w pojedynkach boksu olimpijskiego z reprezentantami Irlandii.

Dowiedz się więcej
16.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (bezpieczeństwo)?

Nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji auta o takiej nazwie, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, oszczędność oraz wyższy poziom bezpieczeństwa.

Dowiedz się więcej
08.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (niska masa i prowadzenie)?

W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji najnowszy Swift ma lepsze właściwości jezdne.

Dowiedz się więcej
05.04.2024

Wiosna nowości w Suzuki

Jeszcze nie przebrzmiały echa prezentacji Suzuki Swifta najnowszej generacji, a już uwagę przyciąga odświeżona Suzuki Vitara.

Dowiedz się więcej