16.06.2021

Nowe Suzuki GSX-S950 w polskich salonach już od 46 900 zł

Suzuki GSX-S950 to najnowszy model w ofercie japońskiej marki. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju futurystycznym wyglądem, który został idealnie połączony ze sportowym DNA silnika oraz zwinnością motocykla przeznaczonego do codziennej jazdy.


Suzuki GSX-S950 współdzieli konstrukcję z zaprezentowanym niedawno, mocniejszym modelem GSX-S1000. Nowy model jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 oferujący maksymalną moc 95 KM i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierowie Suzuki położyli duży nacisk na dostosowanie krzywej momentu obrotowego w najczęściej wykorzystywanym zakresie pracy silnika, aby codzienna jazda motocyklem była łatwa, przyjemna i wygodna. W połączeniu z pakietem elektroniki wspomagającej jazdę, GSX-S950 zapewnia wysoki komfort, bezpieczeństwo i radość z codziennej jazdy, bez względu na warunki drogowe czy umiejętności kierowcy. Konstrukcja motocykla jest oparta o tę samą aluminiową ramę, co w mocniejszym modelu. W połączeniu przednim, odwróconym widelcem KYB o średnicy 43 mm, wahaczem i tylnym zawieszeniem wywodzącym się z klasy superbike, gwarantuje właściwości jezdne na najwyższym poziomie.

W nowym modelu zainstalowano przednie zaciski hamulcowe Tokico oraz wyprostowaną kierownicę, natomiast ogumienie Dunlop Roadsport 2 i 19-litrowy zbiornik paliwa, siedzisko i pozycja za kierownicą pozostają niezmienione w porównaniu z modelem GSX-S1000.

Pakiet elektroniki obejmuje system kontroli trakcji (Suzuki Traction Control System) oferujący trzy tryby pracy, a nad komfortem jazdy panuje funkcja wspomagania pracy silnika na niskich obrotach (Low RPM Assist) oraz system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System). Elektroniczne sterowanie przepustnicą ride-by-wire znane z modelu GSX-S1000 zapewnia natychmiastową reakcję silnika na polecenia kierowcy.

Nowy GSX-S950 to idealna propozycja dla osób poszukujących motocykla do codziennej jazdy, a jego wyścigowe DNA i doskonałe właściwości jezdne dostarczą wspaniałych wrażeń również podczas weekendowych wycieczek poza miasto czy sportowej jazdy na trasie pełnej ciasnych zakrętów.

Nowy model jest dostępny w trzech różnych wariantach kolorystycznych: Metallic Triton Blue (YSF), Metallic Mat Black No.2 (YKV) oraz Pearl Brilliant White (YUH). Suzuki GSX-S950 już niebawem pojawi się w polskich salonach, a jego cena wynosi 46 900 zł.

Różnice w wyposażeniu pomiędzy modelami GSX-S1000 i GSX-S950

Kategoria

Podkategoria

GSX-S1000

GSX-S950

Silnik

Układ wydechowy

Wspólny

Sprzęgło

Suzuki Clutch Assist System (SCAS)

Suzuki Traction Control System (STCS)

5 trybów + wyłącznik

3 tryby + wyłącznik

Dwukierunkowy quickshifter

-

Przepustnica

System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire

Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)

3 tryby

-

Suzuki Easy Start System

Low RPM Assist

Podwozie

Rama

Wspólna (aluminiowa)

Wahacz

Wspólny

Masa

214 kg

Kierownica

Zwężana (nowa)

Wyprostowana (nowa)

Mocowanie kierownicy

Łączone

Rozdzielone

Materiał kierownicy

Aluminium

Stal

Dźwignia hamulca i sprzęgła

W kolorze czarnym

W kolorze srebrnym

Zacisk hamulca przedniego

Brembo

Tokico

Średnica zewnętrzna tłoka przedniego zacisku hamulcowego

32 mm

30 mm

Pompa hamulca przedniego

Zacisk hamulca tylnego

Wspólny (Hitachi Astemo, Ltd.)

ABS

Ogumienie

Dunlop SPORTMAX Roadsport 2

Przedni widelec

KYB

Regulowany

Brak regulacji

Tylne zawieszenie

W kolorze białym

W kolorze srebrnym

Pojemność zbiornika paliwa

19 l

Lusterka

Wspólne

Siedzisko

Wspólne

Uchwyt na kask

Pozycja za kierownicą

Wspólna

Podnóżek

W kolorze czarnym

W kolorze srebrnym

Elektryka

Zestaw wskaźników

LCD

Podświetlenie zegarów

W kolorze niebieskim

W kolorze białym

Reflektor przedni

Wspólny (LED)

Światła pozycyjne

Wspólne (LED)

Kierunkowskazy

LED

Żarówka halogenowa

Reflektor tylny

Wspólny (LED)

Immobilizer

-



Dane techniczne

Długość całkowita

2 115 mm

Szerokość całkowita

810 mm

Wysokość całkowita

1 080 mm

Rozstaw osi

1 460 mm

Prześwit

140 mm

Wysokość siedziska

810 mm

Masa w st. got. do jazdy

214 kg

Typ silnika

4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC

Średnica x skok tłoka

73.4 mm x 59.0 mm

Pojemność silnika

999 cm3

Stopień sprężania

12.2 : 1

Zasilanie w paliwo

Wtrysk paliwa

Rozruch

Elektryczny

System smarowania

Mokra miska olejowa

Przeniesienie napędu

6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu

Zawieszenie

Przód

Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe

Tył

Wahaczowe

Kąt główki ramy/wyprzedzenie

25° / 100 mm

Hamulce

Przód

Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe

Tył

Tarczowe

Opony

Przód

120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa

Tył

190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa

System zapłonu

Elektroniczny zapłon tranzystorowy

Pojemność zbiornika paliwa

19.0 L

Pojemność oleju

3.4 L

04.09.2025

Testujemy na Podlasiu: premiera najnowszych Suzuki GSX-8T i GSX-8TT

To było kilka fantastycznych dni. Premierę dwóch motocykli z Hamamatsu postanowiliśmy zorganizować na Podlasiu.

Dowiedz się więcej
02.09.2025

Automatyczne skrzynie biegów w Suzuki Vitara

Po samochodach S-Cross, które już trafiły do sprzedaży z hydrokinetyczną przekładnią Aisin, w ofercie marki Suzuki w Polsce znajdą się teraz także „automatyczne” Vitary.

Dowiedz się więcej
29.08.2025

Dziennikarze testują Suzuki GSX-8T i GSX-8TT – polska premiera nowości motocyklowych

Dwudniowe testy najnowszych modeli Suzuki odbyły się m.in. na torze w Wasilkowie pod Białymstokiem.

Dowiedz się więcej
20.08.2025

What Car – Suzuki Vitara w czołówce badania najbardziej niezawodnych aut

Właściciele aut marki z Hamamatsu nie narzekają na awarie – Suzuki oferuje modele na lata, a tego dowodzą nie tylko prywatne doświadczenia, ale też m.in. wyniki badania brytyjskiego magazynu What Car.

Dowiedz się więcej