Suzuki GSX-S950 współdzieli konstrukcję z zaprezentowanym niedawno, mocniejszym modelem GSX-S1000. Nowy model jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 oferujący maksymalną moc 95 KM i 92 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inżynierowie Suzuki położyli duży nacisk na dostosowanie krzywej momentu obrotowego w najczęściej wykorzystywanym zakresie pracy silnika, aby codzienna jazda motocyklem była łatwa, przyjemna i wygodna. W połączeniu z pakietem elektroniki wspomagającej jazdę, GSX-S950 zapewnia wysoki komfort, bezpieczeństwo i radość z codziennej jazdy, bez względu na warunki drogowe czy umiejętności kierowcy. Konstrukcja motocykla jest oparta o tę samą aluminiową ramę, co w mocniejszym modelu. W połączeniu przednim, odwróconym widelcem KYB o średnicy 43 mm, wahaczem i tylnym zawieszeniem wywodzącym się z klasy superbike, gwarantuje właściwości jezdne na najwyższym poziomie.
W nowym modelu zainstalowano przednie zaciski hamulcowe Tokico oraz wyprostowaną kierownicę, natomiast ogumienie Dunlop Roadsport 2 i 19-litrowy zbiornik paliwa, siedzisko i pozycja za kierownicą pozostają niezmienione w porównaniu z modelem GSX-S1000.
Pakiet elektroniki obejmuje system kontroli trakcji (Suzuki Traction Control System) oferujący trzy tryby pracy, a nad komfortem jazdy panuje funkcja wspomagania pracy silnika na niskich obrotach (Low RPM Assist) oraz system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System). Elektroniczne sterowanie przepustnicą ride-by-wire znane z modelu GSX-S1000 zapewnia natychmiastową reakcję silnika na polecenia kierowcy.
Nowy GSX-S950 to idealna propozycja dla osób poszukujących motocykla do codziennej jazdy, a jego wyścigowe DNA i doskonałe właściwości jezdne dostarczą wspaniałych wrażeń również podczas weekendowych wycieczek poza miasto czy sportowej jazdy na trasie pełnej ciasnych zakrętów.
Nowy model jest dostępny w trzech różnych wariantach kolorystycznych: Metallic Triton Blue (YSF), Metallic Mat Black No.2 (YKV) oraz Pearl Brilliant White (YUH). Suzuki GSX-S950 już niebawem pojawi się w polskich salonach, a jego cena wynosi 46 900 zł.
Różnice w wyposażeniu pomiędzy modelami GSX-S1000 i GSX-S950
|
Kategoria |
Podkategoria |
GSX-S1000 |
GSX-S950 |
||
|
Silnik |
Układ wydechowy |
Wspólny |
|||
|
Sprzęgło |
Suzuki Clutch Assist System (SCAS) |
||||
|
Suzuki Traction Control System (STCS) |
5 trybów + wyłącznik |
3 tryby + wyłącznik |
|||
|
Dwukierunkowy quickshifter |
✓ |
- |
|||
|
Przepustnica |
System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire |
||||
|
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) |
3 tryby |
- |
|||
|
Suzuki Easy Start System |
✓ |
✓ |
|||
|
Low RPM Assist |
✓ |
✓ |
|||
|
Podwozie |
Rama |
Wspólna (aluminiowa) |
|||
|
Wahacz |
Wspólny |
||||
|
Masa |
214 kg |
||||
|
Kierownica |
Zwężana (nowa) |
Wyprostowana (nowa) |
|||
|
Mocowanie kierownicy |
Łączone
|
Rozdzielone
|
|||
|
Materiał kierownicy |
Aluminium |
Stal |
|||
|
Dźwignia hamulca i sprzęgła |
W kolorze czarnym
|
W kolorze srebrnym
|
|||
|
Zacisk hamulca przedniego |
Brembo |
Tokico |
|||
|
Średnica zewnętrzna tłoka przedniego zacisku hamulcowego |
32 mm |
30 mm |
|||
|
Pompa hamulca przedniego |
|
|
|||
|
Zacisk hamulca tylnego |
Wspólny (Hitachi Astemo, Ltd.) |
||||
|
ABS |
✓ |
✓ |
|||
|
Ogumienie |
Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 |
||||
|
Przedni widelec |
KYB |
||||
|
Regulowany
|
Brak regulacji
|
||||
|
Tylne zawieszenie |
W kolorze białym
|
W kolorze srebrnym
|
|||
|
Pojemność zbiornika paliwa |
19 l |
||||
|
Lusterka |
Wspólne |
||||
|
Siedzisko |
Wspólne |
||||
|
Uchwyt na kask |
✓ |
✓ |
|||
|
Pozycja za kierownicą |
Wspólna |
||||
|
Podnóżek |
W kolorze czarnym
|
W kolorze srebrnym
|
|||
|
Elektryka |
Zestaw wskaźników |
LCD |
|||
|
Podświetlenie zegarów |
W kolorze niebieskim
|
W kolorze białym
|
|||
|
Reflektor przedni |
Wspólny (LED) |
||||
|
Światła pozycyjne |
Wspólne (LED) |
||||
|
Kierunkowskazy |
LED
|
Żarówka halogenowa
|
|||
|
Reflektor tylny |
Wspólny (LED) |
||||
|
Immobilizer |
✓ |
- |
|||
|
Długość całkowita |
2 115 mm |
|
|
Szerokość całkowita |
810 mm |
|
|
Wysokość całkowita |
1 080 mm |
|
|
Rozstaw osi |
1 460 mm |
|
|
Prześwit |
140 mm |
|
|
Wysokość siedziska |
810 mm |
|
|
Masa w st. got. do jazdy |
214 kg |
|
|
Typ silnika |
4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC |
|
|
Średnica x skok tłoka |
73.4 mm x 59.0 mm |
|
|
Pojemność silnika |
999 cm3 |
|
|
Stopień sprężania |
12.2 : 1 |
|
|
Zasilanie w paliwo |
Wtrysk paliwa |
|
|
Rozruch |
Elektryczny |
|
|
System smarowania |
Mokra miska olejowa |
|
|
Przeniesienie napędu |
6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu |
|
|
Zawieszenie |
Przód |
Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe |
|
Tył |
Wahaczowe |
|
|
Kąt główki ramy/wyprzedzenie |
25° / 100 mm |
|
|
Hamulce |
Przód |
Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe |
|
Tył |
Tarczowe |
|
|
Opony |
Przód |
120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa |
|
Tył |
190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa |
|
|
System zapłonu |
Elektroniczny zapłon tranzystorowy |
|
|
Pojemność zbiornika paliwa |
19.0 L |
|
|
Pojemność oleju |
3.4 L |
|
SV-7GX to najnowszy model wśród średniej pojemności jednośladów z Hamamatsu: wszechstronny jak przystało na dwukołowego „crossovera”, a przy tym zachowuje charakter oraz osiągi legendarnej "sześćsetpięćdziesiątki" z silnikiem V-Twin.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Poland wprowadza program SUZUKI GWARANCJA+ umożliwiający ochronę motocykli po zakończeniu gwarancji podstawowej modeli w wieku do 8 lat i z przebiegiem do 100 tysięcy km.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation zaprasza na targi Japan Mobility Show 2025, które Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów organizuje w dniach 30 października – 9 listopada 2025 r. Tematem przewodnim strefy Suzuki w halach Tokyo Big Sight jest hasło „By Your Side” (Zawsze przy Tobie), które ogłoszono w lutym w tzw. nowym średnioterminowym planie zarządzania.
Dowiedz się więcejGala nie przyniosła jednoznacznej przewagi – w towarzyskim meczu z Bułgarią reprezentacja olimpijska naszych pięściarzy zremisowała 8:8. Na kolejnym, 37. spotkaniu w ramach cyklu Suzuki Boxing Night (!), zmierzyliśmy się jednak z mocnym i naprawdę doświadczonym przeciwnikiem. Dlatego zawody na Podlasiu trzymały w napięciu do samego końca.
Dowiedz się więcej