Nowy model GSX-S1000GT umiejętnie łączy osiągi zwycięskiego motocykla klasy superbike z silnikiem o pojemności 999cm3 ze zwartym, lekkim podwoziem zapewniającym dynamiczną i komfortową jazdę, wysoką funkcjonalnością, wyjątkową stylistyką i bogatym wyposażeniem. Te wszystkie cechy wyróżniają nowy model jako prawdziwy motocykl klasy GT (Grand Tourer).
To coś więcej niż kolejna ewolucja modelu GSX-S1000F, który wprowadzono na rynek w 2015 roku. Nowa odsłona przedstawia całkowitą zmianę podejścia w celu zaspokojenia pragnień entuzjastów motocyklowych podróży o sportowym zacięciu - bez względu na to, czy ruszają w długą podróż z pasażerem czy przygotowują się do sportowej jazdy w pojedynkę.
Koncepcja modelu GSX-S1000GT zakłada, że w gamie Suzuki pełni rolę prawdziwego motocykla typu Grand Tourer. Nowy model to idealna mieszanka osiągów, zwrotności, stateczności przy wysokich prędkościach jazdy, komfortu, kontroli, łączności i przyciągającej wzrok stylistyki – całość dostarcza najlepszych wrażeń sportowo-turystycznych, potwierdzających, że jest to prawdziwe "GT".
GSX-S1000GT zapewnia komfortową i ekscytującą podróż na długich dystansach z wysokimi prędkościami. Odzwierciedla przyjemność, jaką daje zaawansowany układ sterowania, który jednocześnie jest łatwy i przyjemny w obsłudze, a także zapewnia najlepsze wrażenia z jazdy. Odzwierciedla radość dalekich podróży w towarzystwie pasażera. Odzwierciedla wygodę, jaką oferują funkcje związane z łącznością ze smartfonem, a także możliwość spakowania wszystkich najważniejszych rzeczy, które będą potrzebne w trasie. Odzwierciedla również dumę z posiadania motocykla, która płynie ze wszystkich jego cech.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Silnik:
- 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik DOHC o pojemności 999cm3 płynnie rozwija wysoką moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Dzięki temu pozwala na komfortową jazdę w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych silnika, wykorzystywanych podczas codziennej jazdy, ale także w zakresie średnich i wysokich prędkości obrotowych podczas jazdy na długich, autostradowych dystansach.
- Silnik charakteryzuje się płaską krzywą momentu obrotowego i mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych, co poprawia komfort jazdy z wysokimi prędkościami,
a w połączeniu z elektronicznymi układami sterowania zapewnia przyjemność podczas dynamicznego przyspieszania, typowego dla sportowych motocykli.
- Całkowicie przeprojektowany, zwarty układ wydechowy 4-2-1 ma za kolektorem układ SET (Suzuki Exhaust Tuning) i tłumik, a katalizatory i nowy kształt komory rozprężnej pozwalają spełnić wymagania normy Euro 5. Charakteryzuje się potężnym brzmieniem, zapewniając przyjemny odgłos z układu wydechowego.
- Nowe elektronicznie sterowane przepustnice zapewniają lepszą równowagę między sterowaniem na biegu jałowym i rozwijaną mocą, przyczyniając się również do spełnienia wymagań normy Euro 5.
- Nowy filtr powietrza zmniejsza opory w układzie dolotowym i zachowuje imponujący rezonans akustyczny układu dolotowego, poprawiając równocześnie jakość brzmienia, żeby podkreślić radość z jazdy.
- Nowe wałki rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych mają zmienione profile krzywek. To pomogło zmniejszyć emisję zanieczyszczeń i równocześnie osiągnąć lepsze zrównoważenie osiągów i możliwości panowania nad motocyklem.
- Układ SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewnia lżejsze sterowanie dźwignią sprzęgła,
co zmniejsza zmęczenie podczas długiej jazdy, szczególnie w gęstym ruchu ulicznym. Układ zapewnia również płynne zwalnianie i lepsze sterowanie podczas zmiany biegu na niższy.
System wspomagania jazdy SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.):
- Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej
z trzech charakterystyk silnika, żeby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży.
- Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje pięć ustawień z możliwością wyłączenia. Większa liczba pośrednich ustawień pozwala lepiej dostosować działanie układu do różnych warunków drogowych, w których powinien sprawdzić się prawdziwy motocykl klasy GT, bez względu na liczbę pasażerów, ilość bagażu czy warunki atmosferyczne. Dzięki temu kierowca czuje się dużo, co przekłada się na ogólny komfort jazdy.
- Nowy, elektroniczny układ sterowania przepustnicą pozwala z większą precyzją odwzorować zależność mocy rozwijanej przez silnik od położenia przepustnicy w każdym trybie SDMS. Prostszy, lżejszy i bardziej zwarty niż poprzednio stosowany układ mechaniczny, układ elektroniczny zapewnia lepsze panowanie nad motocyklem, zapewniając przy tym naturalną reakcję silnika i liniowe rozwijanie mocy.
- Dwukierunkowy Quickshifter (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybką, płynną i pewną zmianę biegu na wyższy lub niższy bez używania dźwigni sprzęgła. Łatwa zmiana biegów, mniejsze zmęczenie i funkcja chwilowego zwiększenia prędkości obrotowej silnika podczas zmiany biegu na niższy zapewniają wysoką satysfakcję z jazdy.
- Tempomat pozwala poruszać się ze stałą, zadaną prędkością bez poruszania manetką gazu, co zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas długiej podróży.
- Układ łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System) umożliwia rozruch silnika za pomocą jednego naciśnięcia przycisku rozrusznika.
- Wspomaganie przy niskiej prędkości obrotowej (Low RPM Assist) współpracuje z układem SCAS, zapewniając jeszcze bardziej płynne i łatwe ruszanie z miejsca.
Podwozie:
- Zwarte i lekkie zawieszenie zaprojektowano tak, aby zapewniało zwrotność, komfort, stateczność przy wysokiej prędkości jazdy i spokojną, przyjemną jazdę. Każdy jego element odzwierciedla uwagę jaką poświęcono doskonałym właściwościom jezdnym i panowaniu nad motocyklem w warunkach rzeczywistych, minimalizacji zmęczenia kierowcy podczas jazdy na długich trasach i zapewnieniu odpowiedniego wsparcia agresywnym osiągom motocykla
z silnikiem o pojemności jednego litra podczas sportowej przejażdżki.
- Konstrukcja dwubelkowej ramy ze stopu aluminium zapewnia zwrotność i wspaniałe trzymanie się drogi, zapewniając wysoki komfort jazdy podczas długich podróży. Nowe belki mają solidne punkty mocowania kufrów bocznych, a ich konstrukcja pozwoliła na zastosowanie grubszego i bardziej komfortowego siedziska pasażera.
- Wahacz ze stopu aluminium, pochodzący z GSX-R1000, zapewnia doskonałe właściwości jezdne - poprawia stateczność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością podczas sportowej jazdy i charakteryzuje się odpowiednią wytrzymałością pozwalającą na przewożenie ciężkiego ładunku.
- Większy rozstaw manetek i zoptymalizowana pozycja nowej kierownicy mocowanej za pomocą gumowych obejm w połączeniu z konstrukcją nowego siedziska zapewnia komfortową pionową pozycję na motocyklu, która zmniejsza zmęczenie zarówno podczas turystycznej i sportowej jazdy.
- W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB o średnicy rur 43 mm zapewnia płynną jazdę podczas turystycznych wojaży z pasażerem a także sportowej jazdy w pojedynkę.
- Regulowane, tylne zawieszenie z mechanizmem dźwigniowym poprawia zwrotność i stateczność motocykla.
- Wpływ na zwinne prowadzenie i stateczność mają również atrakcyjne, 6-ramienne, odlewane obręcze kół.
- Nowe opony Dunlop SPORTMAX Roadsport2 zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić odpowiednią sztywność, a ulepszony wzór bieżnika zapewnia lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, szybsze rozgrzewanie i wolniejsze zużycie.
- Stylowy, nowy zbiornik paliwa ma większą pojemność - 19 litrów. W połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa zapewnia modelowi GT wyjątkowo duży zasięg.
- Układ ABS (Antilock Brake System) zapobiega blokowaniu kół i pomaga w utrzymać stateczność podczas hamowania.
- 4-tłoczkowe zaciski Brembo typu monoblok współpracują z pływającymi podwójnymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm, zapewniając intensywne i pewne hamowanie.
- Aerodynamiczny kształt osłon, szyby czołowej w połączeniu z ustawieniami zawieszenia i ramą, gwarantują poczucie pewności i stateczności podczas jazdy z turystycznej z wysoką prędkością.
- Aby zmniejszyć drgania przenoszone na kierowcę i pasażera zastosowano m.in. nową, pływającą kierownicę i pokryte gumą podnóżki. Te rozwiązania zapewniają komfortową podróż.