23.11.2021

Katana 2022 debiutuje podczas targów EICMA w Mediolanie

Podczas tegorocznych targów EICMA w Mediolanie Suzuki przygotowało niespodziankę dla wszystkich fanów modelu Katana. Odświeżony model przygotowany na 2022 rok odsłonił swoje nowe oblicze, które łączy wyjątkowy design ze sportowymi osiągami i jeszcze bogatszym osprzętem.

Katana została zaprojektowana jako motocykl uliczny o sportowym charakterze, który wykorzystuje zadziorny styl retro i doprawia go współczesnym designem i doskonałymi osiągami. Zbudowana by zapewnić ekscytującą jazdę, jakiej możesz wymagać od współczesnego motocykla klasy 1000, Katana łączy nie tylko świetne osiągi, ale też pełną kontrolę nad nimi oraz wygodną pozycję za kierownicą.

Suzuki oddając należny hołd legendarnej Katanie, mocno zaangażowało się w budowę i dopracowanie w najmniejszych szczegółach współczesnego motocykla o osiągach i stylistyce zgodnej z obecnymi standardami maszyn klasy 1000. Katana to odzwierciedlenie zaangażowania Suzuki w doskonalenie rzemiosła oraz gotowości do pracy nad każdym detalem, do momentu aż osiągnie pożądany efekt końcowy.

Odświeżona Katana przeznaczona na rocznik 2022 zadebiutuje w polskich salonach w przyszłym roku.


Najważniejsze cechy Katany

Cechy stylistyczne:

  • Nowe kolory oraz wykończenie elementów funkcjonalnych poprawiają wrażenie wysokiej jakości wykonania
  • Uchwyt kluczyka z nadrukowanym logo KATANA
  • Gładki, sportowy wygląd z długimi ostrymi liniami, dający legendarnej Katanie zupełnie nowy, współczesny wygląd
  • Ostry wygląd przodu oraz muskularny tył
  • Charakterystyczny wygląd reflektora oraz świateł pozycyjnych LED
  • Wyjątkowy, poprowadzony od wahacza tylny błotnik z uchwytem tablicy rejestracyjnej
  • Logo Suzuki na zbiorniku nawiązujące do oryginalnej Katany z 1980 roku
  • Dwukolorowe siedzisko łączące świetny wygląd z wysokim komfortem
  • Czarny, charakterystyczny, zadarty do góry tłumik końcowy

Cechy konstrukcyjne:

  • Chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, odziedziczony z modelu GSX-R1000, dostrojony do użytku drogowego
  • Sterowane elektronicznie przepustnice Ride-by-wire
  • Układ wydechowy 4-2-1
  • Mocowana na gumach redukujących wibracje, pływająca kierownica
  • Precyzyjny układ wtrysku paliwa
  • System Suzuki Exhaust Tuning (SET)
  • Wysoce sztywna, lekka i kompaktowa rama aluminiowa
  • Lekki, solidny i sztywny wahacz ze stopów aluminium
  • W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB o średnicy tłoka 43mm
  • Radialnie montowane, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo monoblok z przodu

Systemy elektroniczne i cechy szczególne:

  • Funkcja wyboru trybu jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)
  • Dwukierunkowy quickshifter
  • 5-poziomowy system kontroli trakcji z możliwością wyłączenia (STCS)
  • Asystent sprzęgła (SCAS)
  • Bogaty w informacje i czytelny zestaw wskaźników LCD
  • Asystent ruszania Low RPM Assist
  • Asystent łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System
  • Opony Dunlop o konstrukcji zaprojektowanej specjalnie dla nowej Katany
  • System ABS
  • Wygodna, wyprostowana pozycja za kierownicą
06.11.2024

eVitara na filmie - obejrzyjcie jak wygląda elektryczny SUV Suzuki

Od dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki eVitara.

Dowiedz się więcej
05.11.2024

Premiery Suzuki na międzynarodowych targach EICMA 2024

Wśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM.

Dowiedz się więcej
04.11.2024

Europejska premiera modelu e-Vitara – elektrycznego SUV-a Suzuki

Suzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „eVitara” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu.

Dowiedz się więcej
31.10.2024

Suzuki i Toyota pogłębiają współpracę w dziedzinie pojazdów elektrycznych. BEV opracowany przez Suzuki dla Toyoty

Suzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) postanowiły wzmocnić współpracę w projekcie SUV-a z napędem elektrycznym (BEV-Battery Electric Vehicle), który opracowano przez Suzuki dla Toyoty.

Dowiedz się więcej