Po dwóch dekadach od ostatniego tytułu w królewskiej klasie MotoGP, Joan Mir zdobywa mistrzostwo świata w klasyfikacji zawodników, a wraz z Alexem Rinsem plasują Suzuki Ecstar na pierwszym miejscu wśród zespołów.
Młody i utalentowany Hiszpan, w swoim drugim sezonie w najwyższej klasie wyścigowej stworzył niesamowity duet z Alexem Rinsem w ramach zespołu Suzuki Ecstar, w tym niezwykłym i bardzo wymagającym sezonie. Joan Mir zdobył upragnioną koronę na rundę przed zakończeniem sezonu, utrzymując 29-punktową przewagę nad swoimi najbliższymi konkurentami po Grand Prix Walencji.
To bardzo wyjątkowe zwycięstwo, które wypada w 100. rocznicę urodzin japońskiej marki. Jednocześnie w tym roku mija 60 lat od momentu pierwszego startu Suzuki w wyścigach motocyklowych, a korona mistrza świata dla kierowcy jeżdżącego w barwach ekipy z Hamamatsu wraca po 20 latach od czasów zwycięstwa Kenny'ego Robertsa Jr. w 2000 roku.
Joan Mir reprezentujący barwy Suzuki Ecstar za kierownicą modelu GSX-RR zajął 7. miejsce w 14. rundzie z cyklu MotoGP, która odbyła się 15 listopada 2020 roku na torze Circuit Ricardo Tormo w Hiszpanii. Dorobek 171 punktów na koncie Hiszpana wystarczył, aby zdobyć tytuł mistrza świata jeszcze przed końcem aktualnego sezonu.
W ostatnim wyścigu Alex Rins zajął wysokie, czwarte miejsce. Dzięki temu suma punktów zdobytych przez zespół wynosi 309 - co pozwoliło na pierwszy w historii mistrzowski tytuł dla zespołu Suzuki Ecstar, dając tym samym podwójną koronę dla japońskiej marki. W ostatnim wyścigu tego sezonu rozstrzygnie się jeszcze klasyfikacja producentów, w której Suzuki ma ogromną szansę przypieczętować potrójną koronę, czyli tytułami mistrzowskimi w klasyfikacjach: zawodników, zespołów i producentów.
„Chciałbym pogratulować i wyrazić wdzięczność zespołowi Suzuki Ecstar oraz Joanowi Mirowi za zwycięstwo w mistrzostwach świata MotoGP, w tak wyjątkowym i trudnym sezonie ze względu na pandemię COVID-19 w 2020 roku. W tym roku wypada 100. rocznica marki Suzuki i w tym pamiętnym roku wygraliśmy mistrzostwa MotoGP, czyli najważniejszą na świecie serię wyścigów motocyklowych. A biznes motocyklowy jest dla nas jedną z kluczowych gałęzi działalności, rozpoczętą przez naszych poprzedników i rozwijaną przez następne lata. Chciałbym podziękować wszystkim naszym klientom, fanom i dilerom, którzy zawsze zachęcali i wspierali Suzuki oraz wszystkim dostawcom i sponsorom, którzy nas wspierali, Davide Brivio i członkom naszego zespołu, naszemu kierowcy testowemu Sylvainowi Guintoli, Alexowi Rinsowi i Joanowi Mirowi, którzy osiągnęli doskonałe wyniki, w czym wspierali ich wszyscy pracownicy w Japonii. Odkąd powróciliśmy do wyścigów w MotoGP, jestem bardzo dumny z zespołu, który pokonał wiele trudności, z roku na rok robił coraz większe postępy aż w końcu uzyskał tytuł mistrza świata. Uważam, że jest to wspaniałe wejście w kolejne 100 lat historii Suzuki.” – podsumowuje Toshihiro Suzuki, Prezes Suzuki Motor Corporation.
Klasyfikacja MotoGP po 14. rundzie – Grand Prix Walencji
Zawodnik
1. Joan Mir (Suzuki) 171 pkt
2. Franco Morbidelli (Yamaha) 142 pkt
3. Alex Rins (Suzuki) 138 pkt
Producent
1. Suzuki 201 pkt
2. Ducati 201 pkt
3. Yamaha 188 pkt
Zespół
1. Team Suzuki Ecstar 309 pkt
2. Petronas Yamaha SRT 230 pkt
3. Red Bull KTM Factory Racing 209 pkt
Od dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki eVitara.
Dowiedz się więcejWśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „eVitara” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) postanowiły wzmocnić współpracę w projekcie SUV-a z napędem elektrycznym (BEV-Battery Electric Vehicle), który opracowano przez Suzuki dla Toyoty.
Dowiedz się więcej