Nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji auta o takiej nazwie, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, oszczędność oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Warto dodać, że samochód otrzymał najnowszą elektronikę wspierającą kierowcę. Wśród systemów, które warto wymienić jest np. wspomaganie hamowania Dual Sensor Brake Support - DSBS II (II generacji). Radar pracujący na falach milimetrowych i kamera monoskopowa wykrywają pojazdy, rowery i pieszych przed pojazdem oraz pomagają łagodzić skutki zderzeń czołowych, bocznych i tych, które mogą wydarzyć się pod kątem. W razie wykrycia ryzyka kolizji system emituje ostrzeżenia (głośny dźwięk i odpowiednia ikona), aby ostrzec kierowcę. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, automatycznie włączy się wspomaganie hamowania. Jeśli prawdopodobieństwo kolizji jest naprawdę wysokie, system automatycznie zahamuje awaryjnie, aby zmniejszyć siłę uderzenia i tym samym ograniczyć jego skutki.
Przy włączonym tempomacie adaptacyjnym Lane Keep Assist (LKA) pomaga w utrzymaniu auta na środku pasa ruchu. Ponadto, jeśli LKA wykryje, że inny pojazd czy przeszkoda (np. tymczasowe bariery stosowane w razie robót drogowych), znajdują się zbyt blisko, system będzie wspomagał prowadzenie, pomagając w zachowaniu odpowiedniego i bezpiecznego odstępu.
Inne systemy bezpieczeństwa w nowym Swifcie:
Czy producent silników zaburtowych ma wpływ na środowisko naturalne? Jak najbardziej!
Dowiedz się więcejPrzed kilkoma dniami zaprezentowaliśmy nową e VITARĘ na targach Poznań Motor Show 2025.
Dowiedz się więcejSuzuki Marine Academy to inicjatywa spółki Suzuki Motor Poland, importera samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych dedykowana klientom, którzy kupili bądź zamierzają wkrótce nabyć silnik zaburtowy marki z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejPierwszy w pełni elektryczny samochód Suzuki, model e VITARA już w najbliższy czwartek 24 kwietnia 2025 roku pojawi się w Polsce.
Dowiedz się więcej