Minęło kilka pierwszych dni nowego roku 2025, co skłania do wstępnych podsumowań.
Na początek warto wspomnieć o handlowym aspekcie działalności spółki Suzuki Motor Poland. W ubiegłym roku nowych właścicieli znalazło 10159 aut marki z Hamamatsu – w tej liczbie znalazły się zarówno samochody osobowe jak również terenowy Jimny N1, który był w Polsce oferowany z homologacją ciężarową. Według danych PZPM sprzedaż nowych Suzuki podskoczyła o 14,4 procenta w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku, gdzie nowych właścicieli znalazło 8881 aut.
Doskonałe wyniki SMP uzyskała w sprzedaży motocykli. W sieci salonów dilerskich SMP zamówiono – i to kolejny rekord „coroczny” japońskiej marki – 1847 jednośladów różnych pojemności, segmentów i przeznaczenia. Wzrost w 2024, w porównaniu z wynikami uzyskanymi w poprzednim roku, wyniósł 44 procent (dla porównania sprzedaż SMP w 2023 to 1283 maszyn). Suzuki ma 4,64 procenta udziału w dynamicznie rozwijającym się rynku jednośladów (ogólnie w całej Polsce nowych właścicieli przez ostatnich 12 miesięcy znalazło blisko 40 tysięcy motocykli, co stanowi wzrost rok do roku o 43,4 procenta), ale też ugruntowaną na nim i stale rosnącą pozycję.
Biorąc pod uwagę nie tylko wyniki handlowe lecz także zaangażowanie spółki SMP w marketing sportowy oraz pomoc dla polskiego boksu olimpijskiego, piłki ręcznej, koszykówki czy dla cyklu futbolowej Pierwszej Ligi, nie dziwią nagrody otrzymane przez Suzuki Motor Poland. W październiku 2024 odebraliśmy m.in. Złoty Laur od redakcji „Super Biznesu” (w kategorii sponsoring sportowy), która od 2014 roku wyróżnia w ten sposób przedstawicieli biznesu, świata polityki oraz wybitne osobistości. Z kolei Suzuki Hayabusa został motocyklem roku w plebiscycie The Best of Moto 2024 – internauci, którzy brali udział w tym głosowaniu, oddali na legendarną maszynę ponad 45 tysięcy głosów.
Zapraszamy na otwarcie nowego dilera motocykli Suzuki PM Auto, który swoją siedzibę uruchamia w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 391A.
Dowiedz się więcejSuzuki oferuje samochody SUV w dwóch opcjach układu przeniesienia napędu, czyli tylko na przód lub na wszystkie koła. Koncern z Hamamatsu konsekwentnie i - co najważniejsze - od lat podkreśla, że napęd AWD ma wiele zalet.
Dowiedz się więcejPo 22 latach koncern Suzuki Motor Corporation na swoich produktach odświeża znak firmowy.
Dowiedz się więcejZapraszamy wszystkich właścicieli jednośladów i ATV Suzuki do Autoryzowanych Serwisów japońskiej marki, gdzie od 1 października, na terenie całej Polski, rozpoczyna się kolejna odsłona cyklicznej i prowadzonej od wielu lat akcji „Październik miesiącem oszczędzania”
Dowiedz się więcej