(aktualizacja: 28.07.2020)
Suzuki wprowadza na rynek odświeżoną wersję popularnego miejskiego modelu o sportowym charakterze. Na pokładzie samochodu pojawiło się nowe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa, a pod maską pracuje nowoczesny i oszczędny silnik wspomagany układem mild hybrid.
Swift jest od lat ceniony przez kierowców na całym świecie, którzy poszukują stylowego i przyjemnego w prowadzeniu hatchbacka. Aktualne wydanie Swifta zadebiutowało w 2017 roku. Miejski samochód z Japonii od razu został doceniony przez jurorów prestiżowego plebiscytu World Urban Car 2018 – znalazł się w trójce finalistów, a do końca 2019 r. sprzedano na całym świecie (ponad 119 rynków) 745 tys. egzemplarzy tego modelu. Suzuki Swift Hybrid po face-liftingu nadal zachowuje ponadczasowy charakter połączony z nowoczesnym wyglądem i zaawansowaną technologią.
Swift Facelift – Najważniejsze zmiany
Kultowy wygląd
W odświeżonym modelu zamontowano nową, sportową, trójwymiarową osłonę chodnicy o kropkowanej strukturze z poziomym,
chromowanym akcentem. Oprócz tego pojawił się nowy wzór polerowanych felg aluminiowych, a także nowe, dwukolorowe
kombinacje kolorów nadwozia i stylowe elementy dekoracyjne we wnętrzu.
Swift Hybrid jest napędzany nowym silnikiem benzynowym 1.2 DualJet (K12D) połączonym z układem mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności. Taki zestaw pozwala efektywnie zmniejszyć zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej dla Swifta responsywności.
Inteligentne systemy bezpieczeństwaJuż w podstawowej wersji wyposażenia znajdziemy nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo, a od wersji Premium Plus dochodzi kilka nowości, takich jak: funkcja rozpoznawania znaków drogowych, monitor martwego pola i funkcja zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu, a także szereg dobrze znanych z innych modeli Suzuki inteligentnych funkcji bezpieczeństwa.
Kultowy wygląd
Nadwozie
Swift po face-liftingu przyciąga wzrok sportową i odważną stylizacją przedniego pasa, zaakcentowanym rozstawem kół i
przeszklonym nadwoziem, a także detalami takimi jak opływowa linia dachu i pionowo ustawione lampy LED. Ta
wyróżniająca
się stylistyka została dodatkowo odświeżona w nowym modelu dzięki nowej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy o
kropkowanej
strukturze z poziomym, chromowanym akcentem i nowym wzorze polerowanych felg aluminiowych. Wszystkie te cechy
zapewniają
Swiftowi wyjątkową prezencję.
Swift Hybrid jest teraz dostępny z szeroką paletą nowych, dwukolorowych wariantów kolorystycznych. Wśród nich znajdziemy flagowy lakier Burning Red Pearl Metallic połączony z czarnym dachem, dynamiczny Speedy Blue Metallic z czarnym dachem, a także dwa zupełnie nowe lakiery: Orange Pearl Metallic z czarnym dachem i Rush Yellow Metallic ze srebrnym dachem.
WnętrzeSportowy i wyrafinowany wygląd wnętrza w odświeżonym modelu podkreślają takie cechy, jak zegary umieszczone w tubach, rozbudowany kokpit i sportowa kierownica w kształcie litery D, która daje poczucie pewności prowadzenia. W kabinie pojawiły się nowe elementy dekoracyjne w kolorze srebrnym, które dodatkowo podkreślają energetyczny i nowoczesny charakter przestrzeni pasażerskiej.
Oszczędny układ napędowy
Nowy silnik 1.2 DualJet (K12D) z układem 12V SHVS
Pod maską odświeżonego Swifta pracuje nowy silnik benzynowy 1.2 DualJet o oznaczeniu K12D. Jednostkę wyposażono w
układ
podwójnego wtrysku, który zapewnia dynamiczną reakcję na gaz, a do tego mały apetyt na paliwo. Równowagę pomiędzy
osiągami a oszczędnością udało się uzyskać dzięki zastosowaniu elektrycznie sterowanego układu zmiennych faz rozrządu
zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do
chłodzenia tłoka.
Suzuki Swift po face-liftingu jest bardzo oszczędny. To zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas postoju silnika jest automatycznie wyłączany i natychmiastowo uruchamiany po wciśnięciu sprzęgła.
Inteligentne systemy bezpieczeństwaOprócz wielu dotychczas dostępnych inteligentnych systemów podwyższających bezpieczeństwo, takich jak Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i asystent świateł drogowych, model po liftingu jest teraz wyposażony w system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), monitor martwego pola (Blind Spot Monitor) i zapobiegania zjeżdżaniu z pasa (Lane Departure Prevention).
System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition)System rozpoznawania znaków drogowych używa kamery jednoobiektywowej do monitorowania drogi. Wykrywając znaki informujące o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania, wyświetla jego ikonę na ekranie, przypominając kierowcy jaki znak właśnie minął.
Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor)Dwa boczne czujniki radarowe zamontowane z tyłu wykrywają pojazdy znajdujące się w tylnym martwym polu lub zbliżające się do nich i ostrzegają kierowcę za pomocą ostrzegawczej ikony LED w odpowiednich lusterkach bocznych, wspomagając zmianę pasa ruchu.
Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert)Podczas cofania przy prędkości do 8 km/h, samochód korzysta z dwóch czujników radaru zamontowanych z tyłu, aby ostrzec kierowcę o zbliżaniu się pojazdów. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system informuje kierowcę poprzez wyświetlacz informacyjny i ostrzeżenie dźwiękowe. Ta niezwykle pomocna funkcja zapewnia bezpieczeństwo np. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych, gdzie widoczność w tył i na boku jest ograniczona po jednej lub po obu stronach pojazdu.
Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention)Przy prędkościach pomiędzy 60 a 160 km/h, jednoobiektywowa kamera śledzi drogę przed samochodem i rozpoznaje linie oznakowania jezdni. Kiedy wykrywa, że samochód może przejechać linię w sposób niezamierzony, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy.
Cennik detaliczny (w PLN, brutto)Silnik | Napęd | Skrzynia biegów | Wersja wyposażenia | ||
---|---|---|---|---|---|
Premium | Premium Plus | Elegance | |||
1.2 DUALJET 12V SHVS | 2WD | 5MT | 53 500 | 59 500 | 63 500 |
CVT | 58 500 | 64 500 | - |
Test na liczącym ponad 3,7 km katalońskim torze Alcarràs Speed Circuit podyktowany był chęcią sprawdzenia sportowych opon Metzeler Racetec TD Slick na pełnowymiarowym torze służącym m.in. wyścigom motocyklowym organizowanym przez Międzynarodową Federację Motocyklową FIM.
Dowiedz się więcejCykl pokazów z premierami najnowszych motocykli Suzuki DRZ-4S i DRZ-4SM potrwa jeszcze do początku kwietnia.
Dowiedz się więcejGala boksu Suzuki Boxing Night 34 w Mielcu była okazją do skonfrontowania naszych pięściarzy z reprezentantami Niemiec. W sześciu pojedynkach lepsi okazali się reprezentanci Polski: Nikola Prymaczenko, Paweł Brach, Bartłomiej Rośkowicz, Michał Jarliński, Jakub Straszewski i Wiktor Bartnik. W trzech pozostałych walkach Nikola Pawlik, Cezary Znamiec i Radosław Kawczak musieli uznać wyższość pięściarzy z Niemiec.
Dowiedz się więcejChoć do światowej premiery pierwszego elektrycznego samochodu Suzuki zostało jeszcze kilka miesięcy, to e VITARA już zyskała uznanie w oczach czytelników Auto Świata, biorących udział w prestiżowym plebiscycie Moto Awards 2024.
Dowiedz się więcej