Historia tego modelu zaczęła się w marcu 2006 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, gdzie zadebiutował subkompaktowy crossover SX-4 (nazwa jest skrótem od Sports X-over 4 seasons).
Samochód zaprojektowało włoskie studio Italdesign Giugiaro, a produkcję uruchomiono na Węgrzech w fabryce Magyar Suzuki w Esztergom, będącej filią Suzuki Motor Corporation.
Pierwsza generacja Suzuki SX-4 była oferowana w dwóch wersjach nadwozia: hatchback (dostępny też z napędem na cztery koła) oraz sedan. SX-4 był sprzedawany na niektórych europejskich rynkach jako Fiat Sedici.
We wrześniu 2012 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentowano koncepcyjny model Suzuki S-Cross. Pół roku później, w marcu 2013 roku na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutował model Suzuki SX4 S-Cross-następca dotychczas oferowanego SX-4.
Trzy lat po debiucie, we wrześniu 2016 roku Suzuki zaprezentowało zmodernizowaną wersję SX4 S-Crossa. Model ten, podobnie jak jego poprzednik, był produkowany na Węgrzech w fabryce Magyar Suzuki.
25 listopada 2021 roku zaprezentowano najnowszą generację Suzuki SX4 S-Cross, którą nazwano Suzuki S-Cross.
Samochód bazujący na sprawdzonych rozwiązaniach poprzedniego modelu, został wyposażony w elementy z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy najnowszej generacji, a zaprojektowana od podstaw karoseria podkreśla nowoczesny charakter Suzuki S-Cross.
Julia Szeremeta, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Paryżu, 13 grudnia weźmie udział w walce wieczoru ostatniej w tym roku gali boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night 32.
Dowiedz się więcejW tegorocznym plebiscycie The Best Of Moto 2024, zorganizowanym przez Moto.pl i Gazeta.pl, oddano rekordową liczbę 45,5 tys. głosów.
Dowiedz się więcejEfektowne zwycięstwo 16:0 reprezentantek Polski w towarzyski mecz z Hiszpankami, który w ramach Suzuki Boxing Night 31 odbył się w Krakowie.
Dowiedz się więcejCykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więcej