W pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2015 Suzuki odnotowało wzrost sprzedaży, jak i zysku. Wartość rynku azjatyckiego dla Suzuki wzrosła o 94,3%.
Skonsolidowana wartość sprzedaży netto w trzech kwartałach japońskiego roku fiskalnego 2015 (okres od kwietnia do grudnia 2015 r.) wzrosła o 9,9% (212,6 miliarda jenów) do poziomu 2355,6 miliarda jenów w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku fiskalnego. Odnotowano także wzrost zysku operacyjnego o 9,5% (12,7 miliarda jenów). Z kolei wartość sprzedaży na rynkach poza Japonią, krajem macierzystym Suzuki, wzrosła o 17% (232,9 miliarda jenów) do 1602,1 miliarda jenów, głównie za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w Indiach, a także w Pakistanie. Globalnie, sprzedaż samochodów marki Suzuki wzrosła o 11,1% (213,7 miliarda jenów) do 2130,7 miliarda jenów.
Zanotowano wzrost zysku operacyjnego o 8,2% (11 miliardów jenów), osiągając wartość 146,2 miliarda jenów. Zysk normalny w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 162,8 miliarda jenów, co stanowi wzrost o 12,7% (18,4 miliarda jenów).
Zysk operacyjny znacznie spadł w Japonii (o 34,7 miliarda jenów), co spowodowane jest podniesieniem wydatków na badania i rozwój, lecz także deprecjacją kursu jena. Niemniej, rynek azjatycki przyniósł Suzuki wzrost o 94,3%, głównie za sprawą rosnącej sprzedaży w Indiach i Pakistanie.
Czy producent silników zaburtowych ma wpływ na środowisko naturalne? Jak najbardziej!
Dowiedz się więcejPrzed kilkoma dniami zaprezentowaliśmy nową e VITARĘ na targach Poznań Motor Show 2025.
Dowiedz się więcejSuzuki Marine Academy to inicjatywa spółki Suzuki Motor Poland, importera samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych dedykowana klientom, którzy kupili bądź zamierzają wkrótce nabyć silnik zaburtowy marki z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejPierwszy w pełni elektryczny samochód Suzuki, model e VITARA już w najbliższy czwartek 24 kwietnia 2025 roku pojawi się w Polsce.
Dowiedz się więcej