W pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2015 Suzuki odnotowało wzrost sprzedaży, jak i zysku. Wartość rynku azjatyckiego dla Suzuki wzrosła o 94,3%.
Skonsolidowana wartość sprzedaży netto w trzech kwartałach japońskiego roku fiskalnego 2015 (okres od kwietnia do grudnia 2015 r.) wzrosła o 9,9% (212,6 miliarda jenów) do poziomu 2355,6 miliarda jenów w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku fiskalnego. Odnotowano także wzrost zysku operacyjnego o 9,5% (12,7 miliarda jenów). Z kolei wartość sprzedaży na rynkach poza Japonią, krajem macierzystym Suzuki, wzrosła o 17% (232,9 miliarda jenów) do 1602,1 miliarda jenów, głównie za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w Indiach, a także w Pakistanie. Globalnie, sprzedaż samochodów marki Suzuki wzrosła o 11,1% (213,7 miliarda jenów) do 2130,7 miliarda jenów.
Zanotowano wzrost zysku operacyjnego o 8,2% (11 miliardów jenów), osiągając wartość 146,2 miliarda jenów. Zysk normalny w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 162,8 miliarda jenów, co stanowi wzrost o 12,7% (18,4 miliarda jenów).
Zysk operacyjny znacznie spadł w Japonii (o 34,7 miliarda jenów), co spowodowane jest podniesieniem wydatków na badania i rozwój, lecz także deprecjacją kursu jena. Niemniej, rynek azjatycki przyniósł Suzuki wzrost o 94,3%, głównie za sprawą rosnącej sprzedaży w Indiach i Pakistanie.
Rozpoczynamy współpracę z drużyną piłkarską Górnik Łęczna, wspierając obydwie jego sekcję - męską oraz piłki pań.
Dowiedz się więcejSalony sieci Suzuki Motor Poland zapraszają po kolejne okazje. Do końca sierpnia obowiązują specjalne ceny Swifta w wersjach ze skrzynią CVT, z rocznika 2024.
Dowiedz się więcejDo 31 lipca można zamówić Suzuki Vitara w specjalnych cenach.
Dowiedz się więcejWielu klientów salonów Suzuki pyta o automatyczne skrzynie biegów w modelach S-Cross.
Dowiedz się więcej