17.02.2016

Suzuki podsumowuje trzy kwartały 2015

W pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2015 Suzuki odnotowało wzrost sprzedaży, jak i zysku. Wartość rynku azjatyckiego dla Suzuki wzrosła o 94,3%.

Skonsolidowana wartość sprzedaży netto w trzech kwartałach japońskiego roku fiskalnego 2015 (okres od kwietnia do grudnia 2015 r.) wzrosła o 9,9% (212,6 miliarda jenów) do poziomu 2355,6 miliarda jenów w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku fiskalnego. Odnotowano także wzrost zysku operacyjnego o 9,5% (12,7 miliarda jenów). Z kolei wartość sprzedaży na rynkach poza Japonią, krajem macierzystym Suzuki, wzrosła o 17% (232,9 miliarda jenów) do 1602,1 miliarda jenów, głównie za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w Indiach, a także w Pakistanie. Globalnie, sprzedaż samochodów marki Suzuki wzrosła o 11,1% (213,7 miliarda jenów) do 2130,7 miliarda jenów.

Zanotowano wzrost zysku operacyjnego o 8,2% (11 miliardów jenów), osiągając wartość 146,2 miliarda jenów. Zysk normalny w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 162,8 miliarda jenów, co stanowi wzrost o 12,7% (18,4 miliarda jenów).

Zysk operacyjny znacznie spadł w Japonii (o 34,7 miliarda jenów), co spowodowane jest podniesieniem wydatków na badania i rozwój, lecz także deprecjacją kursu jena. Niemniej, rynek azjatycki przyniósł Suzuki wzrost o 94,3%, głównie za sprawą rosnącej sprzedaży w Indiach i Pakistanie.

22.06.2018

Nowa generacja legendarnego Suzuki Jimny

48 lat od debiutu pierwszej wersji prawdziwie terenowego samochodu Suzuki LJ, japońska marka prezentuje nową generację kultowego już modelu Jimny. Kontynuuje on dziedzictwo małego, lekkiego auta terenowego, a technologicznie czerpie z doświadczenia Suzuki w dziedzinie konstrukcji z napędem na 4 koła.

Dowiedz się więcej
18.06.2018

Promocyjne zestawy akcesoriów

Skorzystaj ze specjalnej oferty obniżonych cen na letnie akcesoria Suzuki!

Dowiedz się więcej
23.05.2018

Dołącz do bazy kontaktowej Suzuki

25 maja 2018 roku zmianie ulegają przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. W odpowiedzi na wprowadzenie Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (skrótowo nazywane „RODO”) Suzuki aktualizuje swoją politykę przetwarzania danych osobowych i zachęca do dołączenia do bazy kontaktowej.

Dowiedz się więcej
10.05.2018

Sześć milionów Swiftów na całym świecie

Dwa lata temu z dumą informowaliśmy o wyprodukowaniu 5 milionów Suzuki Swift. Dziś ogłaszamy, że skumulowana światowa sprzedaż Swifta wynosi już 6 milionów sztuk.

Dowiedz się więcej