17.02.2016

Suzuki podsumowuje trzy kwartały 2015

W pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2015 Suzuki odnotowało wzrost sprzedaży, jak i zysku. Wartość rynku azjatyckiego dla Suzuki wzrosła o 94,3%.

Skonsolidowana wartość sprzedaży netto w trzech kwartałach japońskiego roku fiskalnego 2015 (okres od kwietnia do grudnia 2015 r.) wzrosła o 9,9% (212,6 miliarda jenów) do poziomu 2355,6 miliarda jenów w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku fiskalnego. Odnotowano także wzrost zysku operacyjnego o 9,5% (12,7 miliarda jenów). Z kolei wartość sprzedaży na rynkach poza Japonią, krajem macierzystym Suzuki, wzrosła o 17% (232,9 miliarda jenów) do 1602,1 miliarda jenów, głównie za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w Indiach, a także w Pakistanie. Globalnie, sprzedaż samochodów marki Suzuki wzrosła o 11,1% (213,7 miliarda jenów) do 2130,7 miliarda jenów.

Zanotowano wzrost zysku operacyjnego o 8,2% (11 miliardów jenów), osiągając wartość 146,2 miliarda jenów. Zysk normalny w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 162,8 miliarda jenów, co stanowi wzrost o 12,7% (18,4 miliarda jenów).

Zysk operacyjny znacznie spadł w Japonii (o 34,7 miliarda jenów), co spowodowane jest podniesieniem wydatków na badania i rozwój, lecz także deprecjacją kursu jena. Niemniej, rynek azjatycki przyniósł Suzuki wzrost o 94,3%, głównie za sprawą rosnącej sprzedaży w Indiach i Pakistanie.

28.06.2024

Nowy Swift, gwiazda tegorocznego Suzuki Road Show, spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów

Suzuki Road Show, cykl imprez zainicjowanych ponad 10 lat temu przez Prezesa Suzuki Motor Poland Piotra Dulnika, w swojej najnowszej odsłonie był poświęcony modelowi Suzuki Swift czwartej generacji.

Dowiedz się więcej
24.06.2024

Suzuki wprowadza elektroniczną książkę gwarancyjną (e-KG) w aplikacji Moje Suzuki

W przypadku danych związanych z gwarancją liczy się przede wszystkim łatwy dostęp a więc najważniejsza jest wygoda użytkownika. Dlatego od czerwca 2024 w ramach bezpłatnej aplikacji Moje Suzuki uruchomiono nową funkcjonalność tzw. elektronicznej książki gwarancyjnej (e-KG).

Dowiedz się więcej
20.06.2024

Konkurs „Lider Jakości Suzuki” rozstrzygnięty

Zwycięzcą konkursu „Lider Jakości Suzuki” za rok fiskalny 2023 został autoryzowany salon Suzuki Mad Mobil z Rybnika.

Dowiedz się więcej
12.06.2024

Suzuki Clean Ocean (edycja polska) – sprzątamy po raz czwarty

Suzuki Motor Poland ponownie zorganizowało akcję pod hasłem „Suzuki Clean Ocean”. Wolontariusze – młodzież i nauczyciele z gdańskiej szkoły podstawowej nr 39 im. Wojska Polskiego - pro bono sprzątali nadbałtyckie wydmy w Górkach Zachodnich w Gdańsku.

Dowiedz się więcej