W tym roku Suzuki Motor Corporation obchodzi wyjątkową rocznicę. Od niewielkiego przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją urządzeń tkackich w ciągu dziesięciu dekad stało się globalnym koncernem produkującym m.in. samochody, motocykle i silniki zaburtowe.
Historia Suzuki sięga 1909 roku, kiedy Michio Suzuki otworzył pierwszą wytwórnię urządzeń tkackich, aby kilka lat później, 15 marca 1920 roku założyć w Hamamatsu spółkę Suzuki Loom Manufacturing Company. Od tego momentu firma konsekwentnie rozwijała swoją działalność dostosowując się do panującej koniunktury i zamieniając się z lokalnej firmy w światowego producenta samochodów, motocykli, silników zaburtowych, agregatów prądotwórczych oraz sprzętu medycznego.
W 1954 roku po zmianie nazwy na Suzuki Motor Co. Ltd, na rynku zadebiutował pierwszy masowo produkowany samochód z Japonii – Suzulight, a w następnych latach powstało wiele produktów zaprojektowanych z myślą o potrzebach klientów. W związku z dynamicznym, globalnym rozwojem w 1990 roku firma zmieniła nazwę na Suzuki Motor Corporation.
Trwająca 100 lat podróż nie zawsze była łatwa, ale przezwyciężenie trudności stało się możliwe dzięki jedności wszystkich pracowników Suzuki. To dzięki nim koncern cały czas dynamicznie rozwija swoją globalną działalność. Japońska marka na przestrzeni wieków uzyskała status ikony skupiającej wokół siebie fanów na całym świecie. Dziś, na początku nowego stulecia w historii firmy wszyscy członkowie Suzuki są zdeterminowani by osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
- Działamy niezmiennie od wieku nieustannie odpowiadając na trendy i zapotrzebowanie rynku. Wsparcie naszych klientów jest najważniejszym czynnikiem, który pozwolił nam zawsze być blisko potrzeb życia codziennego i dziś świętować 100. urodziny koncernu. Wszyscy w Suzuki Motor Corporation traktujemy ten kredyt zaufania jako potwierdzenie słuszności filozofii naszego założyciela, by koncentrować się na klientach i starać się dostarczać nasze produkty do każdego zakątka świata. Rok 2020 to także początek kolejnego stulecia działalności naszej firmy, dlatego wszyscy w Suzuki jesteśmy zdeterminowani do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników biznesowych w tak istotnym historycznie czasie. Dziękujemy za nieustające wsparcie. – powiedzieli we wspólnym komunikacie Osamu Suzuki, Przewodniczący Zarządu Suzuki Motor Corporation i Toshihiro Suzuki, Prezes Suzuki Motor Corporation.
Suzuki Motor Corporation ustanowiło specjalne logo na setną rocznicę i uruchomiło stronę internetową (www.globalsuzuki.com/100th/) dla upamiętnienia najważniejszych wydarzeń w historii firmy.
Teoretycznie za śmieci płacimy wszyscy, co jednak nie zmienia faktu, że odpady wciąż w Polsce nie trafiają dokąd powinny, a więc na wysypiska.
Dowiedz się więcejDo 30 czerwca obowiązuje właśnie ogłoszona wyprzedażowa oferta na samochody S-Cross Hybrid (AGS) – fabrycznie nowe auta (bez przebiegu) marki z Hamamatsu dostępne są od 103 900 zł, a więc są tańsze nawet o 27 tysięcy złotych!
Dowiedz się więcejJak co roku nadchodzi czas kolejnej tzw. wakacyjnej akcji „Lato w Suzuki 2025”.
Dowiedz się więcejDrugiego czerwca w motocyklowych ASO Suzuki w Polsce rozpoczyna się tegoroczna edycja akcji serwisowej, którą doskonale znają właściciele pojazdów marki z Hamamatsu.
Dowiedz się więcej