30.08.2019

Suzuki i Toyota zawierają umowę o aliansie kapitałowym

Toyota Motor Corporation i Suzuki Motor Corporation ogłaszają zawarcie umowy dotyczącej sojuszu kapitałowego. Celem współpracy jest ustanowienie i promowanie długoterminowego partnerstwa, mającego na celu kooperację w nowych dziedzinach, w tym w opracowywaniu technologii pojazdów autonomicznych.

1. Cel aliansu
Obie korporacje zaczęły rozważać partnerstwo biznesowe 12 października 2016 r., kiedy to rozpoczęło się nakreślanie szczegółów współpracy. 20 marca b.r. firmy ogłosiły rozpoczęcie przygotowań zmierzających do zaangażowania się we wspólny rozwój produktów i współpracę w zakresie produkcji, jako uzupełnienie do promowania wzajemnego dostarczania produktów w wyniku połączenia sił Toyoty w technologiach pojazdów wykorzystujących energię elektryczną i sił Suzuki w technologiach opracowanych dla pojazdów kompaktowych.

Sektor motoryzacyjny przeżywa obecnie punkt zwrotny, niespotykany do tej pory pod względem zakresu i skali. U jego podłoża leżą zaostrzone przepisy ochrony środowiska, jak również pojawienie się nowych podmiotów z różnych branż i rozwój gałęzi biznesu zdywersyfikowanej mobilności. W tych warunkach obie firmy zmierzają do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju, przez pokonywanie nowych wyzwań stojących przed sektorem motoryzacyjnym. Pomocne w tym mają być budowanie oraz pogłębianie relacji kooperacyjnych w nowych dziedzinach, przy czym obaj producenci pozostają jednocześnie konkurentami, na domiar wzmacniającymi te technologie i produkty, w których każda z firm się specjalizuje i które są podstawą ich biznesu.

Aby wspólnie podjąć wyzwania w tym przejściowym okresie, obie firmy planują ustanowić i promować długoterminowe partnerstwo między sobą, obejmujące współpracę w nowych dziedzinach, w tym na polu pojazdów autonomicznych.

Zawarcie umowy o sojuszu kapitałowym jest potwierdzeniem i wyrazem wyniku szczerych i uważnych dyskusji między obiema spółkami i będzie służyło budowaniu oraz promowaniu ich partnerstwa w nowych obszarach.

2. Szczegóły aliansu
W celu rozwoju i kontynuacji długoterminowego partnerstwa pomiędzy oboma producentami, firmy planują wzajemne nabycie udziałów w oparciu o Sojusz.
Toyota planuje pozyskać 24 000 000 akcji zwykłych Suzuki o łącznej wartości 96 miliardów jenów. Suzuki planuje nabyć akcje Toyoty o wartości 48 miliardów jenów.

Przejęcia udziałów zostaną zrealizowane po uzyskaniu przez spółki zgód od zagranicznych organów ochrony konkurencji.

28.06.2024

Nowy Swift, gwiazda tegorocznego Suzuki Road Show, spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów

Suzuki Road Show, cykl imprez zainicjowanych ponad 10 lat temu przez Prezesa Suzuki Motor Poland Piotra Dulnika, w swojej najnowszej odsłonie był poświęcony modelowi Suzuki Swift czwartej generacji.

Dowiedz się więcej
24.06.2024

Suzuki wprowadza elektroniczną książkę gwarancyjną (e-KG) w aplikacji Moje Suzuki

W przypadku danych związanych z gwarancją liczy się przede wszystkim łatwy dostęp a więc najważniejsza jest wygoda użytkownika. Dlatego od czerwca 2024 w ramach bezpłatnej aplikacji Moje Suzuki uruchomiono nową funkcjonalność tzw. elektronicznej książki gwarancyjnej (e-KG).

Dowiedz się więcej
20.06.2024

Konkurs „Lider Jakości Suzuki” rozstrzygnięty

Zwycięzcą konkursu „Lider Jakości Suzuki” za rok fiskalny 2023 został autoryzowany salon Suzuki Mad Mobil z Rybnika.

Dowiedz się więcej
12.06.2024

Suzuki Clean Ocean (edycja polska) – sprzątamy po raz czwarty

Suzuki Motor Poland ponownie zorganizowało akcję pod hasłem „Suzuki Clean Ocean”. Wolontariusze – młodzież i nauczyciele z gdańskiej szkoły podstawowej nr 39 im. Wojska Polskiego - pro bono sprzątali nadbałtyckie wydmy w Górkach Zachodnich w Gdańsku.

Dowiedz się więcej