Toyota Motor Corporation i Suzuki Motor Corporation ogłaszają zawarcie umowy dotyczącej sojuszu kapitałowego. Celem współpracy jest ustanowienie i promowanie długoterminowego partnerstwa, mającego na celu kooperację w nowych dziedzinach, w tym w opracowywaniu technologii pojazdów autonomicznych.
1. Cel aliansu
Obie korporacje zaczęły rozważać partnerstwo biznesowe 12 października 2016 r., kiedy to rozpoczęło się nakreślanie szczegółów współpracy. 20 marca b.r. firmy ogłosiły rozpoczęcie przygotowań zmierzających do zaangażowania się we wspólny rozwój produktów i współpracę w zakresie produkcji, jako uzupełnienie do promowania wzajemnego dostarczania produktów w wyniku połączenia sił Toyoty w technologiach pojazdów wykorzystujących energię elektryczną i sił Suzuki w technologiach opracowanych dla pojazdów kompaktowych.
Sektor motoryzacyjny przeżywa obecnie punkt zwrotny, niespotykany do tej pory pod względem zakresu i skali. U jego podłoża leżą zaostrzone przepisy ochrony środowiska, jak również pojawienie się nowych podmiotów z różnych branż i rozwój gałęzi biznesu zdywersyfikowanej mobilności. W tych warunkach obie firmy zmierzają do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju, przez pokonywanie nowych wyzwań stojących przed sektorem motoryzacyjnym. Pomocne w tym mają być budowanie oraz pogłębianie relacji kooperacyjnych w nowych dziedzinach, przy czym obaj producenci pozostają jednocześnie konkurentami, na domiar wzmacniającymi te technologie i produkty, w których każda z firm się specjalizuje i które są podstawą ich biznesu.
Aby wspólnie podjąć wyzwania w tym przejściowym okresie, obie firmy planują ustanowić i promować długoterminowe partnerstwo między sobą, obejmujące współpracę w nowych dziedzinach, w tym na polu pojazdów autonomicznych.
Zawarcie umowy o sojuszu kapitałowym jest potwierdzeniem i wyrazem wyniku szczerych i uważnych dyskusji między obiema spółkami i będzie służyło budowaniu oraz promowaniu ich partnerstwa w nowych obszarach.
2. Szczegóły aliansu
W celu rozwoju i kontynuacji długoterminowego partnerstwa pomiędzy oboma producentami, firmy planują wzajemne nabycie udziałów w oparciu o Sojusz.
Toyota planuje pozyskać 24 000 000 akcji zwykłych Suzuki o łącznej wartości 96 miliardów jenów. Suzuki planuje nabyć akcje Toyoty o wartości 48 miliardów jenów.
Przejęcia udziałów zostaną zrealizowane po uzyskaniu przez spółki zgód od zagranicznych organów ochrony konkurencji.
Suzuki Marine Academy to inicjatywa spółki Suzuki Motor Poland, importera samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych dedykowana klientom, którzy kupili bądź zamierzają wkrótce nabyć silnik zaburtowy marki z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejPierwszy w pełni elektryczny samochód Suzuki, model e VITARA już w najbliższy czwartek 24 kwietnia 2025 roku pojawi się w Polsce.
Dowiedz się więcejNiech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!
Dowiedz się więcejModel e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.
Dowiedz się więcej