Wśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM. Pierwsza z nich bez problemu sprawdzi się z daleka od utwardzonych dróg i w terenie. Druga to typowe supermoto, czyli odmiana SM najlepiej sprawdzi się w szybkiej jeździe na krętych asfaltowych drogach, albo na ciasnym i krętym, trudnym technicznie torze.
Wprawne oko dostrzeże podobieństwa obu nowych modeli do Suzuki DR-Z400S i DR-Z400SM. Oba modele cieszyły się ogromną popularnością na całym świecie, ale wraz ze zmieniającymi się przepisami w wielu krajach przestały odpowiadać normom dopuszczającym do rejestracji i legalnego poruszania się po drogach publicznych. Suzuki wymagały nie tyle odświeżenia, co poważnych zmian dostosowujących maszyn do nowych rynkowych wymagań. W efekcie Suzuki może się teraz pochwalić dwoma nowymi modelami, które otrzymują oznaczenie DR-Z4S i DR-Z4SM. Obydwa nie tylko spełniają normy emisji Euro 5+, ale też najnowsze przepisy dotyczące układów hamulcowych i poziomu emisji hałasu oraz wymagania systemów diagnostycznych OBD II. W tym celu konstruktorzy Suzuki m.in. gruntownie przeprojektowali silnik. Przede wszystkim zmieniono jego charakterystykę, aby zagwarantować duży moment obrotowy dostępny w całym zakresie obrotów i dać kierowcy jak największą kontrolę nad przekazywaniem mocy oraz odpowiednią reakcję na gaz. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wtrysk paliwa oraz zamontowanie elektronicznie sterowanej przepustnicy. W nowych modelach użyto zaawansowanych systemów wspomagających jazdę Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Należą do nich: Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) i Suzuki Traction Control System (STCS) z trybem G (Gravel). Motocykle Suzuki DR-Z4S/SM wyposażono w nowe ramy (z dwiema belkami wzmacniającymi w górnej części w miejsce dotychczas stosowanej belki pojedynczej) oraz nowe wahacze. Większa sztywność całej konstrukcji ma wpływ na poprawę prowadzenia, większą stabilność oraz dokładniejszą reakcję na ruchy kierownicą. Stalowa rama jest przy tym wystarczająco elastyczna, aby znakomicie pochłaniać drgania podczas jazdy na nierównościach lub w terenie. Oba modele wyposażono w przednie i tylne zawieszenie KYB, o dużym skoku. W Suzuki DR-Z4S widelec jest tak zestrojony, by zapewnić komfort i precyzję prowadzenia także w terenie. Natomiast w Suzuki DR-Z4SM priorytetem jest sportowa dynamika, typowa dla supermoto. Różnice w filozofii obu maszyn Suzuki wymusiły zastosowanie nieco innych układów hamulcowych - wersja supermoto ma większą tarczę hamulcową w przednim kole, o średnicy 310 mm, a w Suzuki DR-Z4S tarcza przednia ma średnicę 270 mm. W obu przypadkach motocykle wyposażono w nowoczesny układ ABS firmy Bosch, który umożliwia zmianę parametrów pracy. Suzuki DR-Z4S jest pierwszym motocyklem japońskiej marki, w którym ABS można wyłączyć w obu kołach jednocześnie.
Od dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki eVitara.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „eVitara” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) postanowiły wzmocnić współpracę w projekcie SUV-a z napędem elektrycznym (BEV-Battery Electric Vehicle), który opracowano przez Suzuki dla Toyoty.
Dowiedz się więcejGala Suzuki Boxing Night 30 w Żyrardowie była pierwszym oficjalnym meczem boksu olimpijskiego reprezentacji Polski i Szwajcarii.
Dowiedz się więcej