03.09.2024

Oszczędzaj na każdym kilometrze, czyli co potrafi nowy hybrydowy Suzuki Swift

Japoński hatchback, od chwili debiutu w roku 2004 i wprowadzenia go na światowe rynki w charakterze tzw. modelu globalnego, był wielokrotnie nagradzany i został doceniony przez klientów. Dotąd Swifta oferowano w 169 krajach, a jego łączna sprzedaż do lutego 2024 wyniosła ponad 9 milionów sztuk. Całkowicie nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, a przede wszystkim – dzięki nowemu silnikowi Z12E - jest oszczędny. To zasługa wielu czynników. Po pierwsze sprawności cieplnej, która sięga 40%. Oprócz tego silnik jest lżejszy i generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych. W porównaniu do silnika K12D (montowany w poprzedniej generacji Swifta) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji w cylindrze (skutkuje szybszym spalaniem), zastosowano też pośredni mechanizm blokujący w układzie dolotowym zmiennych faz rozrządu VVT, zwiększając stopień przepływu zaworu EGR oraz zamontowano elektryczną pompę cieczy chłodzącej. Zmniejszono także emisję cząstek stałych (poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania), a w samochodzie producent montuje także trójdrożny katalizator o dużej chłonności i filtr cząstek stałych GPF.

Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Producent obiecuje, że – wedle danych WLTP – wartość zużycia paliwa w jeździe “łączonej” wynosi 4,4 litra benzyny na każde przejechane 100 km. Otrzymujemy sygnały od klientów, że Swift potrafi znacznie więcej i może być rekordowo oszczędny! W zależności od stylu jazdy i dopasowania do charakteru miękkiej hybrydy Suzuki entuzjaści Swifta meldują o spalaniu benzyny nawet na poziomie 3,5-3,6 l. Kto przebije taki wynik? Z przyjemnością o tym napiszemy. Zachęcamy, żeby dzielić się swoimi rekordami w jeździe “o kropelce” w social mediach Suzuki Motor Poland, a więc na firmowym Facebooku czy Instagramie!

17.02.2025

Polscy pięściarze pokonali Belgów 18:4

Pierwsza w tym roku gala boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night 33 zakończyła się zwycięstwem naszych pięściarek i pięściarzy, którzy pokonali na punkty 18:4 reprezentację Belgii.

Dowiedz się więcej
12.02.2025

Już 15 lutego Suzuki Boxing Night 33 - oto karta walk, czyli lista pojedynków w meczu Polska – Belgia

Podczas najbliższej gali boksu Suzuki Boxing Night, która odbędzie się w Łomży w Hali Sportowej im. Olimpijczyków Polskich, zostanie rozegranych 15 pojedynków na zasadach boksu olimpijskiego w ramach meczu Polska – Belgia.

Dowiedz się więcej
03.02.2025

Polska zmierzy się z Belgią w Łomży na gali Suzuki Boxing Night 33

15 lutego w łomżyńskiej Hali Olimpijczyków Polskich odbędzie się 12 pojedynków reprezentantów Polski z Belgami w ramach boksu olimpijskiego.

Dowiedz się więcej
22.01.2025

Kiiro - limitowana edycja Suzuki GSX-8R wjeżdża do Polski

Suzuki Motor Corporation wprowadza na europejskie rynki motocykl Suzuki GSX-8R w żółtym kolorze o nazwie Pearl Ignite Yellow, dotychczas oferowanym na rynku amerykańskim.

Dowiedz się więcej