28.02.2020

Nowe hybrydy w ofercie Suzuki!

Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.

Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Pierwsze egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid są już dostępne w polskich salonach. Na początku kwietnia dołączy do nich Swift Sport Hybrid.

Najważniejsze informacje techniczne:

Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S- CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i 8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.

*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.

Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie maksymalnej siły napędowej, urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny generuje dodatkowy moment obrotowy. Dzięki temu zapewnia natychmiastową reakcję już przy niskim zakresie obrotów, kompensując opóźnienie powstałe pomiędzy otwarciem przepustnicy a reakcją silnika.

Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością obrotową silnika spalinowego, moment obrotowy jest kompensowany przez urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny. Dzięki temu poprawia się płynność jazdy i zmniejsza zużycie paliwa.

Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną prędkość obrotową silnika spalinowego powyżej biegu jałowego, bez konieczności dawkowania paliwa, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

30.04.2025

Suzuki e VITARA – udany debiut w Poznaniu

Przed kilkoma dniami zaprezentowaliśmy nową e VITARĘ na targach Poznań Motor Show 2025.

Dowiedz się więcej
22.04.2025

Polska premiera Suzuki e VITARA na Poznań Motor Show 2025

Pierwszy w pełni elektryczny samochód Suzuki, model e VITARA już w najbliższy czwartek 24 kwietnia 2025 roku pojawi się w Polsce.

Dowiedz się więcej
22.04.2025

Suzuki Marine Academy 2025 – na wodzie szkolimy aż do października!

Suzuki Marine Academy to inicjatywa spółki Suzuki Motor Poland, importera samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych dedykowana klientom, którzy kupili bądź zamierzają wkrótce nabyć silnik zaburtowy marki z Hamamatsu.

Dowiedz się więcej
18.04.2025

Życzenia od Suzuki Motor Poland

Niech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!

Dowiedz się więcej