Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i
Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w
unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi
przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech
głównych elementów: urządzenia ISG 48V z
funkcją silnika elektrycznego, akumulatora
litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu
stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG
pozwala wygenerować wyższą moc i moment
obrotowy w porównaniu ze stosowanym w
innych modelach Suzuki układem 12V SHVS.
Najważniejsze cechy nowego systemu to
zupełnie nowe funkcje uzupełniania i
kompensowania momentu obrotowego, które
wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania
momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również
nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas
wytracania prędkości.
Pierwsze egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid są już dostępne w polskich
salonach. Na początku kwietnia dołączy do nich Swift Sport Hybrid.
Najważniejsze informacje techniczne:
Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V
SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S-
CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid
zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i
8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.
*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.
Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie
maksymalnej siły napędowej,
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny generuje dodatkowy
moment obrotowy. Dzięki temu
zapewnia natychmiastową reakcję już
przy niskim zakresie obrotów,
kompensując opóźnienie powstałe
pomiędzy otwarciem przepustnicy a
reakcją silnika.
Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością
obrotową silnika spalinowego, moment
obrotowy jest kompensowany przez
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny. Dzięki temu poprawia się
płynność jazdy i zmniejsza zużycie
paliwa.
Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła
urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną
prędkość obrotową silnika spalinowego
powyżej biegu jałowego, bez
konieczności dawkowania paliwa, co
wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.