
Sobota - czas zmiany załogi na jachcie JoinUs.
Słuchamy opowieści załogi Arka Stryjskiego- ta wysłała silnik Suzuki z całym inwentarzem ponad 81st szerokości geograficznej północnej;-) Po krótkim lawirowaniu w gęstym paku lodowym można było zapłynąć naprawdę daleko.
Wszyscy już przywykli że słońce nie zachodzi, czas odmierza się odwiedzanymi miejscami lub kolejnością posiłków. Tu poza śniadaniem obiadem i kolacją pojawia się po-kolacja lub przed-śniadanie przypadające gdzieś między 1 a 4 w nocy. Ktoś ostatnio obudzony zapytał która godzina- otrzymując odpowiedź że 11:30 zapytał czy ta w nocy czy za dnia- tak łatwo się pogubić;-)
Właśnie na pokładzie pojawiają się nowi żeglarze. Wszyscy jakoś tak opatuleni- nieprzyzwyczajeni (jeszcze) do panujących tu temperatur, różnica pomiędzy tą w Gdańsku a Longyearbyen dochodziła do 30st C.
Z nowymi twarzami wpierw pożeglowaliśmy do Pyramiden- opuszczonego Rosyjskiego miasteczka. Niegdyś tętniąca życiem górnicza osada dziś pokazuje jak mogła by wyglądać rzeczywistość po ataku nuklearnym.
Tutejszy stróż- Sasza przywitał radośnie nasz jacht- jesteśmy tu już stałym gościem. Częstuje nas tutejszym rosyjskim specjałem, zwiedzamy opuszczoną osadę i po kilku godzinach wracamy na jacht.
Nie marnując ani chwili „nocą” płyniemy pod lodowiec, wybraliśmy Sveabreen w Yoldiabukta. Pierwszy kontakt z majestatycznym lodem, który z burzowym gromem odłamuje się od masywu i wpada w morskie wody zrobił na nas spore wrażenie.
Dziś wracamy do Longyearbyen. Odbieramy spóźnionego załoganta, czas na duże zaprowiantowanie i pora w drogę. Nasze plany weryfikuje lód. Zamiast na południe pożeglujemy wpierw na północ- przytkany lodem Hornsund odwiedzimy pod koniec rejsu.
Svalbard należy to tych miejsc gdzie telefony i internet nie rozpanoszyły się jeszcze wszędzie. Dlatego też nasze relacje pojawiać się będą z opóźnieniem.
Załoga S/Y JoinUs.
Życzenia od Suzuki Motor Poland
Niech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!
Dowiedz się więcejBEV Suzuki e VITARA przetestowany na torze Segula
Model e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.
Dowiedz się więcejSuzuki GSX-8R w teście opon na torze wyścigowym Alcarràs Speed Circuit
Test na liczącym ponad 3,7 km katalońskim torze Alcarràs Speed Circuit podyktowany był chęcią sprawdzenia sportowych opon Metzeler Racetec TD Slick na pełnowymiarowym torze służącym m.in. wyścigom motocyklowym organizowanym przez Międzynarodową Federację Motocyklową FIM.
Dowiedz się więcejSuzuki Moto Roadshow na półmetku
Cykl pokazów z premierami najnowszych motocykli Suzuki DRZ-4S i DRZ-4SM potrwa jeszcze do początku kwietnia.
Dowiedz się więcejDealerzy