Suzuki SV-7GX, czyli nowy wymiar crossovera – premiera na motocyklowych targach EICMA w Mediolanie
SV-7GX to nowy model wśród średniej pojemności jednośladów z Hamamatsu. Nowe Suzuki łączy wszechstronność dwukołowych crossoverów z charakterem oraz osiągami legendarnego SV650 z silnikiem V-Twin.
SV-7GX dziedziczy także wiele cech modelu „adventure” V-Strom 650XT. Oferuje wyjątkowy miks sportowej zwinności, smukłą konstrukcję, komfort w prowadzeniu na różnych nawierzchniach oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę - ten motocykl jest dla każdego, zarówno dla początkujących jak i kierowców z doświadczeniem. Nowe Suzuki ma 17-calowe koła i opony do jazdy szosowej. Siedzi się na nim w pozycji wyprostowanej, stabilnie.
Sercem nowego modelu jest silnik V-twin o pojemności 645 cm³ i kącie rozwarcia cylindrów 90°, znany z płynnego, a zarazem dynamicznego oddawania mocy, odpowiedniej charakterystyki oraz legendarnej niezawodności. Suzuki dopracowało jego konstrukcję, czego dowodem jest ponad pół miliona sprzedanych motocykli i ich produkcja od ponad dwóch dekad. W nowym SV-7GX jednostka napędowa została udoskonalona. Silnik otrzymał m.in. elektroniczne sterowanie przepustnicami (ride-by-wire), trzy tryby jazdy, system kontroli trakcji oraz dwukierunkowy quickshifter, co przekłada się na osiągi oraz wygodę prowadzenia zarówno w ruchu miejskim, jak i na krętych, górskich drogach. Suzuki, które dziś zaprezentowano w Mediolanie, przetestowano w tunelu aerodynamicznym - nowy model otrzymał m.in. opływowy zestaw owiewek, szybę regulowaną w 3 pozycjach oraz (dostępne w standardzie) osłony dłoni, co zwiększa komfort jazdy w różnych warunkach pogodowych.
Przyjazna ergonomia
Nisko zamontowane siedzisko kanapy (795 mm), optymalne rozmiary i położenie kierownicy oraz fakt, że w swojej
środkowej części, tuż za zbiornikiem paliwa nowy japoński motocykl jest węższy, można łatwiej wsiąść i w razie
zatrzymania wygodniej podpierać się nogami. Lekka, a zarazem sztywna rama gwarantuje stabilność oraz wygodę na
różnych nawierzchniach. Z myślą o funkcjonalności SV-7GX-a wyposażono
w zintegrowany tylny bagażnik, pełne oświetlenie LED oraz kolorowy wyświetlacz TFT.
Systemy wspomagające
W nowym SV-7GX silnik współpracuje z nowoczesną elektroniką i licznymi systemami wspomagającymi (w tym Suzuki Drive
Mode Selector/SDMS umożliwiającym wybór jednego z 3 trybów jazdy - parametry motocykla zostają elektronicznie
dopasowane do warunków, potrzeb i wymagań kierowcy oraz dynamiki, Suzuki Traction Control System/STCS kontrolującym
trakcję z różnymi poziomami ustawień, dwukierunkowym quickshifterem umożliwiającym zmianę biegów bez użycia sprzęgła
oraz systemem Low RPM Assist, który ułatwia płynne ruszanie i manewrowanie przy niskich prędkościach).
Podwozie i układ hamulcowy
Lekka, rurowa rama kratownicowa ze stali zapewnia optymalną sztywność, niski środek ciężkości oraz smukłą sylwetkę,
co przekłada się na zwinne i przewidywalne prowadzenie. Mocny wahacz rurowy o przekroju owalnym gwarantuje sztywność
skrętną, precyzyjne prowadzenie tylnego koła oraz stabilność przy jeździe z pasażerem czy bagażem. Przedni widelec
teleskopowy o średnicy 41 mm zapewnia responsywne tłumienie i wysoki komfort na zróżnicowanych nawierzchniach.
Kompaktowy, jednotłoczkowy amortyzator tylnego zawieszenia ma 7-stopniową regulację wstępnego napięcia sprężyny oraz
129 mm skoku. W układzie hamulcowym zastosowano z przodu podwójne pływające tarcze o średnicy 290 mm z
czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu jest 240-milimetrowa tarcza, zaś mocne i progresywne hamowanie wspiera system
ABS. Motocykl otrzymał nowe felgi z lekkich stopów (z 10 ramionami) oraz ogumienie „sportowo-turystyczne” Pirelli
Angel GT II (120/70ZR17 przód; 160/60ZR17 tył), które dają przyczepność, gwarantując stabilność w czasie jazdy oraz
są trwałe.
Oświetlenie i wyposażenie
Kompaktowe światła LED typu projektorowego (mijania oraz drogowe) oraz diodowe światła pozycyjne zapewniają lepszą
widoczność. Duży, 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT jest czytelny w każdych warunkach oświetleniowych. Kierowca
ma do dyspozycji pełne dane eksploatacyjne: chwilowe i średnie zużycie paliwa, temperaturę otoczenia, pozycję biegu,
liczniki podróży, przypomnienia o przeglądach, status systemów kontroli trakcji i trybów jazdy, a także kompletne
wskaźniki prędkości i obrotów silnika. Wyświetlacz TFT pełni również funkcję centralnego interfejsu dla trybów SDMS,
ustawień kontroli trakcji (TCS) oraz statusu quickshiftera. Automatyczny czujnik jasności dostosowuje podświetlenie
ekranu do otoczenia. Wszystkimi funkcjami można łatwo sterować za pomocą intuicyjnego przełącznika umieszczonego po
lewej stronie kierownicy.
System Suzuki Ride Connect+ (dla iOS i Android) umożliwia nawigację zakręt po zakręcie, a także wyświetlanie powiadomień o połączeniach telefonicznych (SIM CALL), wiadomościach (SIM SMS, SNS APP TEXT), wydarzeniach z kalendarza (Schedule), ostrzeżenia pogodowe, alerty prędkości i ruchu drogowego bezpośrednio na ekranie TFT. Aplikacja pozwala zdalnie (z daleka od motocykla) sprawdzić m.in. licznik przebiegu (ODD, TRIP), poziom paliwa, historię spalania, ostatnie miejsce zaparkowania czy trasę przejazdu. Port USB-C (5V/3A) ułatwia ładowanie zewnętrznych urządzeń elektronicznych, a jego ergonomiczna pozycja zapewnia wygodne wyprowadzenie przewodu zasilającego.
Komfortowa pozycja podczas jazdy
Nowy SV-7GX oferuje bardziej wyprostowaną i zrelaksowaną pozycję w porównaniu ze standardowym SV650. Kierownica
SV-7GX została w tym celu przesunięta bliżej, a podnóżki są niżej. Dzięki temu motocykliści różnego wzrostu pojadą
SV-7GX bardziej wyprostowani, zachowując komfortową pozycję i łatwo kontrolując swój motocykl.
Profilowana kierownica z aluminium
W SV-7GX kierownica ma 74 cm szerokości (więcej niż w poprzedniku) i - w porównaniu do modeli z serii SV650 -
została umieszczona bliżej kierowcy. Konstrukcja kierownicy redukuje drgania i zmniejsza zmęczenie na długich
trasach. Inżynierowie ds. rozwoju skupili się również na testowaniu różnych kątów oraz takiego profilu kierownicy,
aby motocykliści różnego wzrostu mogli na nowym motocyklu zachować jak najbardziej naturalną pozycję.
Ergonomiczne siedzisko
Jest w nim o centymetr więcej wypełnienia niż w SV650. Starannie je wyprofilowano, aby zmniejszyć punkty ucisku oraz zmęczenie kości ogonowej. Siedzisko dla pasażera jest o 20 mm grubsze. Udoskonalony kształt, szczególnie w dolnej części i ze zwężeniem bocznych osłon, zwiększa amortyzację. Dla pasażerów oznacza to znacznie wyższy komfort oraz stabilność w długich trasach. Wysokość siedziska kierowcy została utrzymana na przyjaznym poziomie 795 mm, celowo poniżej 80 cm, aby umożliwić łatwiejsze oparcie stóp na ziemi, nie rezygnując z komfortu w trasie.
Regulowana szyba czołowa
Całkowity zakres regulacji wynosi 50 mm – szybę można (ręcznie) ustawić w jednym z trzech poziomów, co u kierowców
różnego wzrostu pozwala zmniejszyć turbulencje na kasku oraz nadmierny nacisk na klatkę piersiową. Szyba może zostać
dopasowana do rodzaju kasku czy warunków jazdy.
Zintegrowane osłony dłoni
Dodatkową ochronę zapewniają stylowe osłony dłoni - skutecznie „odpychają” wiatr od ciała kierowcy, chroniąc przed zimnem czy kurzem. Osłony są montowane standardowo i zostały dopasowane do kształtu przedniej owiewki.
Zbiornik paliwa
Nowy zbiornik paliwa ma pojemność 17,4 litra (dla porównania w modelu SV zbiornik miał 14,5 l), co zapewnia większy zasięg pomiędzy tankowaniami.
Tylny bagażnik
Standardowo montowany bagażnik z tworzywa sztucznego sprawia, że SV-7GX jest bardziej uniwersalny, zarówno pod kątem
przewozu bagażu, jak i komfortu w turystyce.
Kolory SV-7GX
Motocykl będzie oferowany w trzech starannie dobranych kolorach (Pearl Brilliant White/Metallic Triton Blue-BQJ -
nawiązuje do historycznych barw zespołu wyścigowego Suzuki, matowy Pearl Matte Greige-Q2A oraz czerń Glass Sparkle
Black-YVB).
Specyfikacja techniczna Suzuki SV-7GX
Wymiary i masa:
- Długość całkowita: 2160 mm
- Szerokość całkowita: 910 mm
- Wysokość całkowita: 1295 mm
- Rozstaw osi: 1445 mm
- Prześwit: 135 mm
- Wysokość siedzenia: 795 mm
- Masa gotowego do jazdy: 211 kg
Silnik:
- Typ: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
- Średnica × skok tłoka: 81 mm × 62,6 mm
- Pojemność: 645 cm³
- Stopień sprężania: 11,2:1
- Układ paliwowy: wtrysk paliwa
- Rozruch: elektryczny
- Smarowanie: sucha miska olejowa
Napęd:
- Skrzynia biegów: 6-stopniowa
- Przełożenie główne: 2.088 (71/34)
- Przełożenie końcowe: 3.066 (46/15)
Zawieszenie:
- Przód: teleskopy, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe
- Tył: typu link, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe, regulacja napięcia sprężyny
Geometria:
Hamulce:
- Przód: podwójne tarcze
- Tył: tarczowe (pojedyncza)
Opony:
- Przód: 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
- Tył: 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowa
Układ zapłonowy:
- elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemności:
- Zbiornik paliwa: 17,4 l
- Olej silnikowy: 3,0 l
Osiągi:
- Maksymalna moc: 54 kW / 8500 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 64 Nm / 6,800 obr./min
- Zużycie paliwa (WMTC): 23,8 km/l (4,2 l/100 km)
- Emisja CO₂: 97 g/km
Suzuki na targach Japan Mobility Show 2025
Suzuki Motor Corporation zaprasza na targi Japan Mobility Show 2025, które Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów organizuje w dniach 30 października – 9 listopada 2025 r. Tematem przewodnim strefy Suzuki w halach Tokyo Big Sight jest hasło „By Your Side” (Zawsze przy Tobie), które ogłoszono w lutym w tzw. nowym średnioterminowym planie zarządzania.
Dowiedz się więcejSuzuki Boxing Night 37 w Sokółce: remis z Bułgarią
Gala nie przyniosła jednoznacznej przewagi – w towarzyskim meczu z Bułgarią reprezentacja olimpijska naszych pięściarzy zremisowała 8:8. Na kolejnym, 37. spotkaniu w ramach cyklu Suzuki Boxing Night (!), zmierzyliśmy się jednak z mocnym i naprawdę doświadczonym przeciwnikiem. Dlatego zawody na Podlasiu trzymały w napięciu do samego końca.
Dowiedz się więcejSuzuki Boxing Night 37: szykują się wielkie emocje
Już jutro (17 października), w Sokółce, reprezentacja Polski zmierzy się z Bułgarami, medalistami Mistrzostw Świata i Europy. Zapraszamy do oglądania pięściarskich starć na Podlasiu – emocji na pewno nie zabraknie.
Dowiedz się więcejTrójmiasto ma nowy salon motocyklowy Suzuki
W Gdańsku przy ulicy Kartuskiej 391a, w pobliżu trójmiejskiej obwodnicy – droga nr 501 - znajdziecie nowy salon motocyklowy Suzuki, którego gospodarzem jest firma PM Auto.
Dowiedz się więcejDealerzy




























