Suzuki rozszerza gamę popularnych skuterów o nowe modele 125 cc
Od października w ofercie Suzuki Motor Poland zadebiutują dwa nowe skutery: Address 125 i Avenis 125. Jesienią obydwa modele – propozycja dla kierowców poszukujących zwinnych i praktycznych pojazdów do codziennych dojazdów, np. do pracy – znajdą się w salonach japońskiej marki w Europie.
Do napędu obu nowych skuterów posłużył silnik tego samego typu, który generuje wysoki moment obrotowy w zakresie niskich i średnich obrotów, a zarazem gwarantuje dobre przyspieszenie. Przy tym jest oszczędny, a co za tym idzie emituje niewiele spalin (silniki jednośladów spełniają obostrzenia normy Euro 5).
W Indiach Address 125 jest najlepiej sprzedającym się modelem w swojej klasie, a od premiery tego skutera w 2007 roku sprzedano ich ponad 4 miliony. Źródłem napędu Addressa 125 jest jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik 124 cm3 z technologią Suzuki Eco Performance-SEP, który łączy oszczędność (52,6 km na jednym litrze według WMTC) z niezłymi osiągami. Linię podkreślają chromowane akcenty i zaokrąglenie niektórych elementów nadwozia, a klasycznego wyglądu nadaje także reflektor LED z pionowymi światłami „pozycyjnymi” (również w technologii LED).
W jeździe przyda się duży analogowy prędkościomierz z cyfrowym wyświetlaczem i podświetleniem Suzuki Eco Drive. Długą, lecz płaską i miękką kanapę nowego skutera Suzuki oraz jego szeroki tzw. przekrok zaprojektowano tak aby zapewnić wygodną pozycję do jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerowi.
Komfort w codziennym użytkowaniu daje też schowek pod siedzeniem (warto zwrócić uwagę na podwójne haczyki, które przydają się np. do zawieszenia na nich torby czy teczki), schowek (w lewej części osłony) oraz gniazdo USB. Avenis 125, który zadebiutował w Indiach w lutym tego roku i już notuje świetne wyniki sprzedaży, charakteryzuje się lekkim podwoziem, krótkim rozstawem osi oraz sportowym wyglądem.
Model, w którym do napędu zastosowano ten sam silnik, co w skuterze Address (oszczędny, ale jednocześnie z wysokim momentem obrotowym), wyróżnia się agresywnym designem podkreślonym przez tzw. dwutonowe malowanie i „klinową” tylną część nadwozia, uniesiony tłumik, reflektory LED (z tyłu zespolone).
Avenis 125 ma w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem LCD, przejrzysty i intuicyjny, ze wskaźnikiem Suzuki Eco Drive włączającym się, gdy kierowca jedzie najbardziej ekonomicznie. Oprócz rozwiązań, które zastosowano także w modelu „Address 125” (schowek pod siedzeniem z podwójnymi haczykami, przedni schowek-kieszeń i gniazdo USB) w Suzuki Avenis 125 znajdziemy także poręczne schowki z przodu.
Dane techniczne | Address 125 | Avenis 125 | |||
Długość całkowita | 1825 mm | 1895 mm | |||
Szerokość | 690 mm | 710 mm | |||
Wysokość całkowita | 1160 mm | 1175 mm | |||
Rozstaw kół | 1265 mm | 1265 mm | |||
Prześwit | 160 mm | 160 mm | |||
Wysokość kanapy | 770 mm | 780 mm | |||
Masa własna | 105 kg | 107 kg | |||
Silnik | 4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, SOHC | 4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, SOHC | |||
Średnica cylindra/skok tłoka | 52,5 mm/57,4 mm | 52,5 mm/57,4 mm | |||
Pojemność skokowa | 124 cm3 | 124 cm3 | |||
Stopień sprężania | 10.3:1 | 10.3:1 | |||
System zasilania w paliwo | Wtrysk | Wtrysk | |||
Uruchamianie | Rozrusznik elektryczny+kickstarter | Rozrusznik elektryczny+kickstarter | |||
Smarowanie | Mokre | Mokre | |||
Skrzynia biegów | CVT | CVT | |||
Zawieszenie | Przód | Teleskopowe, ze sprężynami i amortyzatorami olejowymi | Pojedynczy wahacz, sprężyna, tłumienie olejowe | ||
Tył | Teleskopowe, ze sprężynami i amortyzatorami olejowymi | Pojedynczy wahacz, sprężyna, tłumienie olejowe | |||
Hamulce | Przód | Tarcza | Bęben | ||
Tył | Tarcza | Bęben | |||
Układ zapłonowy | Elektroniczny-tranzystorowy | Elektroniczny-tranzystorowy | |||
Pojemność zbiornika paliwa | 5 l | 5,2 l | |||
Objętość oleju w misce | 0,8 l | 0,8 l | |||
Moc maksymalna KM/kW przy obr./min | 8,7 KM/6,4 kW/6750 obr./min | 8,7 KM/6,4 kW/6750 obr./min | |||
Maksymalny moment obrotowy | 10 Nm przy 5500 obr./min | 10 Nm przy 5500 obr./min | |||
Zużycie paliwa (wg WMTC) | 52,6 km/l (1,9 l/100 km) | 52,6 km/l (1,9 l/100 km) | |||
Emisja CO2 (WMTC) | 44 g/km | 44 g/km | |||
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 |
Julia Szeremeta w walce wieczoru na Suzuki Boxing Night 32 w Lublinie
Julia Szeremeta, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Paryżu, 13 grudnia weźmie udział w walce wieczoru ostatniej w tym roku gali boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night 32.
Dowiedz się więcejSuzuki Hayabusa zwycięża w plebiscycie The Best Of Moto 2024
W tegorocznym plebiscycie The Best Of Moto 2024, zorganizowanym przez Moto.pl i Gazeta.pl, oddano rekordową liczbę 45,5 tys. głosów.
Dowiedz się więcejPolskie pięściarki pokonały reprezentantki Hiszpanii 16:0
Efektowne zwycięstwo 16:0 reprezentantek Polski w towarzyski mecz z Hiszpankami, który w ramach Suzuki Boxing Night 31 odbył się w Krakowie.
Dowiedz się więcejBlisko pół tysiąca uczestników wzięło udział w tegorocznej Suzuki Moto Szkole!
Cykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więcejDealerzy