LIGHTWEIGHT SPORTS

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF60A

DF60A

Kompaktowy, lekki i ekonomiczny.

DF60A
już od 36 000 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF60A Picture of boat using DF60A

Kompaktowa konstrukcja

Inżynierowie Suzuki słyną z najbardziej kompaktowych czterosuwowych silników zaburtowych w swoich klasach. Silnik DF60 został zaprojektowany od podstaw w oparciu o wiedzę i osiągnięcia technologiczne minionej dekady. Zmienione zostały zarówno koncepcja, jak i wygląd każdej części i komponentu – wszystko to, aby stworzyć jeszcze lżejszą i bardziej zwartą konstrukcję.

Lean Burn Control System

Aby wykorzystać każdą kroplę paliwa do maksimum, Inżynierowie Suzuki opracowali i wprowadzili w DF60A układ Lean Burn Control, który umożliwia spalanie uboższych mieszanek paliwowo-powietrznych. Układ zarządza stosunkiem paliwa do powietrza w mieszance, przewidując zapotrzebowanie silnika na podstawie warunków jego eksploatacji. Korzyści wynikające z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach.

Tilt Limit System

Aby zabezpieczyć łódź i silnik przed uszkodzeniami, które mogą wyniknąć wskutek nadmiernego wychylenia jednostki, DF60A został wyposażony w układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt. Układ ten posiada bezstopniowy czujnik kąta odchylenia, który pełni rolę ogranicznika odchylenia i czujnika trymu, a także umożliwia zamocowanie silnika na większości łodzi.

Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń

W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Płynniejszy i szybszy rozruch zwiększa wydajność procesu spalania i obniża zużycie paliwa.

Mechanicznie efektywna konstrukcja

Inżynierowie Suzuki szukali sposobu na zwiększenie wydajności DF60A poprzez zmniejszenie strat mechanicznych. Dedykowana pompa oleju o mniejszych oporach zapewnia ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem

DF60A, jako pierwszy w swojej klasie (44,1kW/60KM) silnik zaburtowy został wyposażony w łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem. Łańcuch jest zanurzony w kąpieli olejowej i ma automatyczny napinacz hydrauliczny utrzymujący jego właściwe napięcie, zapewniając tym samym bezobsługową eksploatację.

12-zaworowy silnik i głowica w układzie DOHC

Suzuki ma duże doświadczenie w projektowaniu i produkcji czterosuwowych silników dla motocyklów, samochodów, jachtów i łodzi. Czerpiąc z tego bogactwa, Inżynierowie Suzuki opracowali nowatorski rzędowy trzycylindrowy silnik z głowicą w układzie DOHC z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii, DF60A odznacza się ogromną wydajnością, efektywną pracą i znaczącym obniżeniem zużycia paliwa.

Kompaktowa konstrukcja

Suzuki od lat wiedzie prym w produkcji najlżejszych i najbardziej zwartych czterosuwowych jednostek zaburtowych, na co dowodem jest silnik DF60A. Inżynierowie Suzuki zaprojektowali na nowo każdą część i każdy podzespół , wykorzystując wiedzę i osiągnięcia technologiczne minionej dekady – wszystko po to, aby stworzyć jeszcze lżejszą i bardziej zwartą konstrukcję.

Mechanicznie efektywna konstrukcja

Inżynierowie Suzuki szukali sposobu na podniesienie wydajności poprzez zmniejszenie strat mechanicznych. Nowa pompa oleju o mniejszych oporach zapewnia ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Picture of DOHC 12-Valve Engine
Diagram of DOHC 12-Valve Engine

Układ Suzuki Lean Burn Control – znaczące obniżenie zużycia paliwa

Ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF70A/80A/90A układ z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach, dostarczając uboższą, bardziej oszczędną mieszankę. Korzyści wynikające z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich prędkościach, jak i prędkościach rejsowych.

Diagram of Suzuki's Lean Burn Control System Produces top level Fuel Economy
Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)

Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem

DF60A to pierwszy w swojej klasie silników zaburtowych o mocy 44,1kW (60KM) model wyposażony w łańcuch rozrządu. Łańcuch jest zanurzony w kąpieli olejowej i ma automatyczny napinacz hydrauliczny utrzymujący jego właściwe napięcie, zapewniając tym samym bezobsługową eksploatację.

Picture of Self-Adjusting Timing Chain

Suzuki Easy Start System

Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.

Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A

DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.

Diagram of Large capacity 19A Alternator

Układ zapobiegający wychyleniu silnika poza ustalony kąt

Aby zabezpieczyć łódź i silnik przed uszkodzeniami, które mogą wyniknąć wskutek nadmiernego wychylenia jednostki, silniki DF60AV/50AV zostały wyposażone w układ zapobiegający wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt. Zadaniem tego układu jest ochrona łodzi przed uszkodzeniami, które mogą powstać podczas zmiany położenia jednostki zaburtowej. Bezstopniowy czujnik kąta odchylenia pełni rolę ogranicznika odchylenia i czujnika trymu, a także umożliwia zamocowanie silnika do prawie każdej łodzi.

Diagram of Tilt Limit System

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

MODELDF60A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508 X : 635
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0
Rodzaj silnikaDOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3941
Średnica x skok tłoka mm72.5 x 76
Moc maks. kW (KM) 44.1 (60)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,300-6,300
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej2.7 litra
Zbiornik paliwa -
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 19A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.27:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-17”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.

Cennik

Model Masa Technologia Lean Burn Kolor obudowy Cena brutto
DF60ATL *1 104kg Czarny 36 000 zł
DF60ATL *1 104kg Biały*2 36 800 zł
*1Cena nie zawiera zestawów instalacyjnych (manetek, wskaźników, śrub napędowych)
*2Silnik dostępny na zamówienie

Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.

Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF60A

Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.

single_engines_accessory

Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych


Wielofunkcyjny rumpel

Wielofunkcyjny rumpel


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 225 zł brutto

Cena regularna: 6 444 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 050 zł brutto

Cena regularna: 8 456 zł brutto


Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem mechanicznym z zegarem analogowym lub wyświetlaczem elektronicznym

Manetka boczna standard

Manetka boczna


Zegary analogowe


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 3 925 zł brutto

Cena regularna: 4 934 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 750 zł brutto

Cena regularna: 6 945 zł brutto


Manetka topowa

Manetka topowa


Zegary analogowe


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 175 zł brutto

Cena regularna: 5 227 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 6 000 zł brutto

Cena regularna: 7 239 zł brutto


Manetka boczna wpuszczana

Manetka wpuszczana


Zegary analogowe


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 125 zł brutto

Cena regularna: 5 184 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 950 zł brutto

Cena regularna: 7 196 zł brutto


Zestawy instalacyjne dla silników ze strowaniem mechanicznym i wyświetlaczem elektronicznym

Manetka boczna standard

Manetka boczna


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 325 zł brutto

Cena regularna: 6 492 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 150 zł brutto

Cena regularna: 8 504 zł brutto


Manetka topowa

Manetka topowa


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka manetki 6,5m


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 525 zł brutto

Cena regularna: 6 786 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 350 zł brutto

Cena regularna: 8 798 zł brutto


Manetka boczna wpuszczana

Manetka wpuszczana


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka manetki 6,5m


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 515 zł brutto

Cena regularna: 6 743 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 340 zł brutto

Cena regularna: 8 755 zł brutto


twin_engines_accessory

Zestawy instalacyjne do zastosowań dwusilnikowych


Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem mechanicznym z zegarem analogowym lub wyświetlaczem elektronicznym

Instalacja dwusilnikowa

Manetka topowa - podwójna


Zegary analogowe x2


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka x2


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium x2 (przykładowa)


Śruba Stalowa x2 (przykładowa)

Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 8 400 zł brutto

Cena regularna: 10 374 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 12 050 zł brutto

Cena regularna: 14 398 zł brutto


Zestawy instalacyjne dla silników ze strowaniem mechanicznym i wyświetlaczem elektronicznym

Instalacja dwusilnikowa

Manetka topowa - podwójna


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka x2


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium x2 (przykładowa)


Śruba Stalowa x2 (przykładowa)

Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 11 800 zł brutto

Cena regularna: 14 544 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 15 450 zł brutto

Cena regularna: 18 568 zł brutto


Dealerzy

Znajdź Dealera