LIGHTWEIGHT SPORTS
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
DF50A/DF40A
Znaczące obniżenie zużycia paliwa i najwyższa wydajność – nowa generacja silników DF40A i DF50A.
- DF40A
- już od 33 500 zł
- DF50A
- już od 35 000 zł
Wysoko wydajny, 12-zaworowy silnik z głowicą w układzie DOHC
Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Suzuki's Lean Burn Control System
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.
Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa
Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
Bezobsługowy łańcuch rozrządu
DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.
Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A
DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.
Dążąc do perfekcji
Z dumą wzięliśmy udział w Olimpijskich i Paraolimpijskich Regatach Żeglarskich w Londynie w 2012 roku, jako wyłączny sponsor silników zaburtowych. W ramach tego prestiżowego wydarzenia dostarczyliśmy modele DF40A.
Wysoko wydajny, 12-zaworowy silnik z głowicą w układzie DOHC
Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Suzuki Easy Start System
Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.
Mniej zanieczyszczeń i efektywniejsza praca
Zaawansowane technologie czterosuwowe od Suzuki zapewniają czystszą i bardziej wydajną pracę silnika, zgodnie z normą czystości spalin EURO 1 (Dyrektywą Unii Europejskiej 2003/44/EC) – standardami emisji UE (dla gazów spalinowych i poziomu hałasu) określonymi przez Parlament Europejski i Radę. Dodatkowo silnik posiada certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
Suzuki's Lean Burn Control System
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.
Bezobsługowy łańcuch rozrządu
DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.
Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa
Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A
DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.
Powłoka antykorozyjna Suzuki
Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.
MODEL | DF50A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381 L : 508 X : 635*5 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5 |
Rodzaj silnika | DOHC |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 3 |
Pojemność skokowa cm3 | 941 |
Średnica x skok tłoka mm | 72.5 x 76 |
Moc maks. kW (KM) | 36.8 (50) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,300-6,300 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 2.7 litra |
Zbiornik paliwa | 25 l (opcjonalnie) |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 19A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.27:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 9”-17” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
MODEL | DF40A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381 L : 508 X : 635*5 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5 |
Rodzaj silnika | DOHC |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 3 |
Pojemność skokowa cm3 | 941 |
Średnica x skok tłoka mm | 72.5 x 76 |
Moc maks. kW (KM) | 29.4 (40) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 2.7 litra |
Zbiornik paliwa | 25 l (opcjonalnie) |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 19A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie |
Przełożenie | 2.27:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 9”-17” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Cennik
Model | Masa | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF40ATL *1 | 104kg | Czarny | 33 500 zł | |
DF40ATL *1 | 104kg | Biały*2 | 34 300 zł | |
DF50ATL *1 | 104kg | Czarny | 35 000 zł | |
DF50ATL *1 | 104kg | Biały*2 | 35 800 zł |
*2Silnik dostępny na zamówienie
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.
Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF50A/DF40A
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.
Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych
Wielofunkcyjny rumpel
Wielofunkcyjny rumpel
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 925 zł brutto
Cena regularna: 6 063 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 6 750 zł brutto
Cena regularna: 8 075 zł brutto
Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem mechanicznym z zegarem analogowym lub wyświetlaczem elektronicznym
Manetka boczna standard
Manetka boczna
Zegary analogowe
Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)
Wiązka
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 3 925 zł brutto
Cena regularna: 4 934 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 750 zł brutto
Cena regularna: 6 945 zł brutto
Manetka topowa
Manetka topowa
Zegary analogowe
Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)
Wiązka
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 175 zł brutto
Cena regularna: 5 227 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 6 000 zł brutto
Cena regularna: 7 239 zł brutto
Manetka boczna wpuszczana
Manetka wpuszczana
Zegary analogowe
Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)
Wiązka
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 125 zł brutto
Cena regularna: 5 184 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 950 zł brutto
Cena regularna: 7 196 zł brutto
Zestawy instalacyjne dla silników ze strowaniem mechanicznym i wyświetlaczem elektronicznym
Manetka boczna standard
Manetka boczna
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Wiązka
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 325 zł brutto
Cena regularna: 6 492 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 150 zł brutto
Cena regularna: 8 504 zł brutto
Manetka topowa
Manetka topowa
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Wiązka manetki 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 525 zł brutto
Cena regularna: 6 786 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 350 zł brutto
Cena regularna: 8 798 zł brutto
Manetka boczna wpuszczana
Manetka wpuszczana
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Wiązka manetki 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 515 zł brutto
Cena regularna: 6 743 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 340 zł brutto
Cena regularna: 8 755 zł brutto
Zestawy instalacyjne do zastosowań dwusilnikowych
Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem mechanicznym z zegarem analogowym lub wyświetlaczem elektronicznym
Instalacja dwusilnikowa
Manetka topowa - podwójna
Zegary analogowe x2
Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)
Wiązka x2
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium x2 (przykładowa)
Śruba Stalowa x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 8 400 zł brutto
Cena regularna: 10 374 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 12 050 zł brutto
Cena regularna: 14 398 zł brutto
Zestawy instalacyjne dla silników ze strowaniem mechanicznym i wyświetlaczem elektronicznym
Instalacja dwusilnikowa
Manetka topowa - podwójna
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Wiązka x2
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium x2 (przykładowa)
Śruba Stalowa x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 11 800 zł brutto
Cena regularna: 14 544 zł brutto
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 15 450 zł brutto
Cena regularna: 18 568 zł brutto
Dealerzy