LIGHTWEIGHT SPORTS

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF50A/DF40A

DF50A/DF40A

Znaczące obniżenie zużycia paliwa i najwyższa wydajność – nowa generacja silników DF40A i DF50A.

DF40A
już od 33 500 zł
DF50A
już od 35 000 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF50A/DF40A Picture of boat using DF50A/DF40A

Wysoko wydajny, 12-zaworowy silnik z głowicą w układzie DOHC

Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Suzuki's Lean Burn Control System

Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu

DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.

Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A

DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.

Dążąc do perfekcji

Z dumą wzięliśmy udział w Olimpijskich i Paraolimpijskich Regatach Żeglarskich w Londynie w 2012 roku, jako wyłączny sponsor silników zaburtowych. W ramach tego prestiżowego wydarzenia dostarczyliśmy modele DF40A.

Wysoko wydajny, 12-zaworowy silnik z głowicą w układzie DOHC

Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Diagram of Mechanically Efficient DOHC 12-Valve Engin

Suzuki Easy Start System

Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.

Mniej zanieczyszczeń i efektywniejsza praca

Zaawansowane technologie czterosuwowe od Suzuki zapewniają czystszą i bardziej wydajną pracę silnika, zgodnie z normą czystości spalin EURO 1 (Dyrektywą Unii Europejskiej 2003/44/EC) – standardami emisji UE (dla gazów spalinowych i poziomu hałasu) określonymi przez Parlament Europejski i Radę. Dodatkowo silnik posiada certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

Suzuki's Lean Burn Control System

Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu

DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.

Picture of Maintenance Free Timing Chain

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A

DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.

Diagram of Large capacity 19A Alternator

Powłoka antykorozyjna Suzuki

Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System
MODELDF50A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508 X : 635*5
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5
Rodzaj silnikaDOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3941
Średnica x skok tłoka mm72.5 x 76
Moc maks. kW (KM) 36.8 (50)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,300-6,300
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej2.7 litra
Zbiornik paliwa25 l (opcjonalnie)
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 19A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.27:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-17”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.

MODELDF40A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508 X : 635*5
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5
Rodzaj silnikaDOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3941
Średnica x skok tłoka mm72.5 x 76
Moc maks. kW (KM) 29.4 (40)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,000-6,000
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej2.7 litra
Zbiornik paliwa25 l (opcjonalnie)
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 19A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.27:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-17”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.

Cennik

Model Masa Technologia Lean Burn Kolor obudowy Cena brutto
DF40ATL *1 104kg Czarny 33 500 zł
DF40ATL *1 104kg Biały*2 34 300 zł
DF50ATL *1 104kg Czarny 35 000 zł
DF50ATL *1 104kg Biały*2 35 800 zł
*1Cena nie zawiera zestawów instalacyjnych (manetek, wskaźników, śrub napędowych)
*2Silnik dostępny na zamówienie

Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.

Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF50A/DF40A

Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.

single_engines_accessory

Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych


Wielofunkcyjny rumpel

Wielofunkcyjny rumpel


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 650 zł brutto

Cena regularna: 5 768 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 6 350 zł brutto

Cena regularna: 7 686 zł brutto


Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem mechanicznym z zegarem analogowym lub wyświetlaczem elektronicznym

Manetka boczna standard

Manetka boczna


Zegary analogowe


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 3 950 zł brutto

Cena regularna: 4 929 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 650 zł brutto

Cena regularna: 6 846 zł brutto


Manetka topowa

Manetka topowa


Zegary analogowe


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 200 zł brutto

Cena regularna: 5 198 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 900 zł brutto

Cena regularna: 7 116 zł brutto


Manetka boczna wpuszczana

Manetka wpuszczana


Zegary analogowe


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 4 150 zł brutto

Cena regularna: 5 156 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 5 850 zł brutto

Cena regularna: 7 073 zł brutto


Zestawy instalacyjne dla silników ze strowaniem mechanicznym i wyświetlaczem elektronicznym

Manetka boczna standard

Manetka boczna


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 400 zł brutto

Cena regularna: 6 550 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 100 zł brutto

Cena regularna: 8 468 zł brutto


Manetka topowa

Manetka topowa


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka manetki 6,5m


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 550 zł brutto

Cena regularna: 6 820 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 250 zł brutto

Cena regularna: 8 738 zł brutto


Manetka boczna wpuszczana

Manetka wpuszczana


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka manetki 6,5m


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium


Śruba Stalowa

Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 5 550 zł brutto

Cena regularna: 6 778 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 7 250 zł brutto

Cena regularna: 8 695 zł brutto


twin_engines_accessory

Zestawy instalacyjne do zastosowań dwusilnikowych


Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem mechanicznym z zegarem analogowym lub wyświetlaczem elektronicznym

Instalacja dwusilnikowa

Manetka topowa - podwójna


Zegary analogowe x2


Wskaźnik trymu biały (DF25A-250)


Wiązka x2


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium x2 (przykładowa)


Śruba Stalowa x2 (przykładowa)

Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 8 300 zł brutto

Cena regularna: 10 691 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 11 700 zł brutto

Cena regularna: 14 526 zł brutto


Zestawy instalacyjne dla silników ze strowaniem mechanicznym i wyświetlaczem elektronicznym

Instalacja dwusilnikowa

Manetka topowa - podwójna


Wyświetlacz wielofunkcyjny


Wiązka x2


Włącznik główny (prostokątny)


Śruba Aluminium x2 (przykładowa)


Śruba Stalowa x2 (przykładowa)

Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 11 800 zł brutto

Cena regularna: 14 466 zł brutto


Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 15 200 zł brutto

Cena regularna: 18 301 zł brutto


Dealerzy

Znajdź Dealera