SILNIK V 6-CYLINDROWY
SERIA ZE STEROWANIEM ELEKTRONICZNYM
DF350AMD/DF300BMD
Nowy silnik DF350AMD/DF300BMD Rewolucja w świecie innowacji
- DF300BMD
- już od 137 500 zł
- DF350AMD
- już od 145 000 zł
Rewolucje i innowacje
Od roku 2017, a więc gdy po raz pierwszy wprowadzono do sprzedaży silniki DF350A i DF325A, Suzuki stale pracuje nad własnymi technologiami. Celem jest zagwarantowanie klientom produktów na najwyższym poziomie, które – jak głosi motto Suzuki Marine – są „ULTIMATE Marine Life. Suzuki ulepszyło również flagową rodzinę silników (DF350A/ 325A/300B), wdrażając najnowsze technologie. Suzuki chce oferować klientom nie tylko lepsze silniki, ale też zagwarantować coraz lepsze osiągi czy ułatwioną obsługę.
Zintegrowany układ sterowniczy
Schludny design
Siłownik hydrauliczny układu sterowniczego jest teraz zintegrowany z kolumną silnika, co bezpośrednio przekłada się na estetyczny i przejrzysty wygląd nowej jednostki Suzuki.
Duży prześwit
Łodzie mają różne kadłub i często się zdarza, że siłownik układu sterowniczego jest na tyle ciasno zamontowany, że przy wychylaniu silnika z wody może dojść do przypadkowego uszkodzenia niecki kokpitowej lub pawęży. Dzięki przemyślanemu rozwiązaniu siłownika w najnowszym silniku Suzuki taka „kolizja” się jednak nie zdarzy – konstrukcja jednostki nawet przy dużym wychyleniu chroni kadłub przed przypadkowymi uszkodzeniami. System umożliwia montaż najnowszego silnika Suzuki do różnych rodzajów łodzi.
Konwencjonalne modele DF350A/325A/300B (z elementami układu sterowania na zewnątrz)
NOWE DF350AMD/300BMD (zintegrowany układ sterowania)
Wychyl jeszcze głębiej, żeby skuteczniej ochronić silnik!
Wychyl jeszcze głębiej, żeby skuteczniej ochronić silnik! Ponieważ siłownik hydrauliczny jest zintegrowany z kolumną silnika kąt wychylenia jednostki napędowej będzie większy bez względu na profil pawęży. W najnowszych jednostkach napędowych ze zintegrowanym układem sterowniczym całkowicie wychylona kolumna wraz ze śrubą jest bardziej oddalona od lustra wody. Docenicie to w porcie, przy mocnym zafalowaniu – silnik łodzi na postoju jest w ten sposób dodatkowo chroniony.
Obniżona temperatura oleju w przekładni
W celu poprawienia niezawodności (a przede wszystkim obniżenia temperatury komponentów silnika) zmodernizowano obieg oleju w przekładni.
Mniej oleju w przekładni
Oszczędzacie dzięki udoskonalonej i bardziej wydajnej cyrkulacji oleju w przekładni. W obiegu jest go mniej – objętość oleju w obiegu została zmniejszona z 3,2 do 2,8 l.
Wyższa prędkość maksymalna
Nowa tzw. spodzina ma powierzchnię czołową zmniejszoną o 4%, co wpłynęło podwyższenie prędkości maksymalnej (różnica sięga 2 procent)*.
*Dane oparte są na wewnętrznych testach firmy Suzuki przeprowadzonych w ustalonych warunkach. Wyniki będą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar i masa jednostki, warunki pogodowe itp.).
Nowy mechanizm wymiany oleju przekładniowego
Dodano specjalny kanał spustowy, więc teraz można wymienić olej (przy użyciu odpowiedniego-dodatkowego urządzenia serwisowego) bez podnoszenia łodzi. Specjalny kanał spustowy do wymiany oleju przekładniowego.
Specjalny kanał olejowy do zmiany oleju w przekładni
Kompatybilność z konwencjonalnymi modelami
W dolnej części (wraz ze zmodernizowaną przekładnią i jej obudową) silnik jest kompatybilny z konwencjonalnymi modelami DF350A/325A/300B. Moduł jest też instalowany jako standardowe wyposażenie wszystkich modeli GEKI.
Większa oszczędność paliwa
Ponieważ powierzchnię spodziny zmniejszono o 4%, udało się uzyskać bardziej opływowy kształt. Dzięki temu silnik Suzuki jest bardziej oszczędny.
* Dane oparte są na wewnętrznych testach firmy Suzuki przeprowadzonych w ustalonych warunkach. Wyniki będą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar i masa jednostki, warunki pogodowe itp.).
Dual Louver – system podwójnej żaluzji
Modele silników DF350AMD/DF300BMD są wyposażone w system podwójnej żaluzji na wlocie powietrza, co pozwala wyeliminować wodę zasysaną pod osłonę. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego układu dolotowego powietrza uzyskano wysoki stopień sprężania (12,0:1 w DF350AMD) i 10,5:1 w DF300BMD), co skutkuje większą wydajnością silnika.
Dual Prop – system podwójnej śruby
System Dual Prop skutecznie zamienia moc silnika w bardziej efektywny napęd. Każda śruba obraca się w przeciwnym kierunku, co zapewnia wyjątkową stabilność łodzi podczas pływania, także z małymi prędkościami. Przeciwbieżne śruby wytwarzają ponadto silny ciąg wsteczny.
Dual Injector – podwójny wtryskiwacz
Aby wygenerować jak największą moc konieczne jest efektywne spalanie (ze szczególnym uwzględnieniem tzw. spalania stukowego). W Suzuki zastosowano podwójne wtryskiwacze, optymalnie dobierając kształt komory spalania. Podwójny wtryskiwacz skuteczniej atomizuje mieszankę, aby poprawić działanie chłodzące w komorze spalania oraz wyeliminować stuki. W najnowszym Suzuki moc wyjściową udało się zwiększyć o 3%.
Dual Water Inlet – podwójny wlot wody
Przeprojektowanie obudowy przekładni wymagało zmiany położenia wlotów wody. Istotne było takie umieszczenie wlotów głównego i dolnego, aby znajdowały się jak najdalej od siebie oraz dobrać taki ich kształt, aby – szczególnie przy dużych prędkościach – dostarczyć do silniak wystarczającą ilość wody chłodzącej.
Układ podwójnej śruby
Układ podwójnej śruby umożliwia przełożenie mocy o wartości 350 koni mechanicznych na siłę napędową. Wartość dodaną stanowi wyjątkowa stabilność jednostki, uzyskiwana dzięki zastosowaniu śrub napędowych obracających się przeciwbieżnie.
Układ podwójnych żaluzji
Silnik DF350A został wyposażony w precyzyjny układ podwójnych, specjalnie profilowanych żaluzji, pozwalających na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika. Podwójne żaluzje usuwają cząsteczki wody ze strumienia powietrza dolotowego. Dzięki bezpośredniemu układowi dolotowemu, układ podwójnych żaluzji Suzuki pozwala na zwiększenie mocy silnika.
Podwójne wtryskiwacze
Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów. Podwójne wtryskiwacze umożliwiają poprawę wydajności i obniżenie zużycia paliwa.
Odsunięty wał napędowy
Odsunięty wał napędowy umożliwia zaprojektowanie silnika o mniejszych wymiarach poprzez przesunięcie środka ciężkości jednostki do przodu, jednocześnie poprawiając rozkład masy, moc, równowagę i redukując wibracje.
2-stopniowa redukcja przełożenia
DF350A posiada 2-stopniową redukcję przełożenia, która pozwala na zminimalizowanie współczynnika przełożenia. W wyniku tego moment obrotowy jest mocniejszy, przyspieszenie większe, a maksymalna prędkość wyższa.
Bezpośrednie kanały dolotowe
Nowa pokrywa silnika zapewnia bardziej efektywny przepływ powietrza i jego niższą temperaturę w układzie dolotowym, co zwiększa sprawność silnika.
Lean Burn
Oszczędność paliwa ma znaczenie niezależnie od tego, czy pływasz łodzią dla przyjemności czy dla zysku. Nasza technologia spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control umiejętnie przewiduje zapotrzebowanie silnika na paliwo w zależności od warunków jego pracy i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ zaprojektowany został w taki sposób, aby ograniczać zużycie paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza przy prędkościach rejsowych.
Precision Control
Nasz zaawansowany elektroniczny układ sterowania pozwolił wyeliminować tarcie i opór, jakie towarzyszyły układom mechanicznym. Zapewnia on płynne i precyzyjne sterowanie oraz szybką i zdecydowaną zmianę biegów szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych oraz podczas manewrowania. Układ pozwala na sterowanie jednym, dwoma, trzema lub nawet czterema silnikami, a także z dwóch miejsc na łodzi. Doskonała współpraca z układem Suzuki Lean Burn Control zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie pracy.
Zmienne Fazy Rozrządu
Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika. Umożliwia to zapewnienie maksymalnej mocy silnika, niezależnie od trybu pracy, a także wytworzenie odpowiedniego momentu obrotowego i doskonałego przyspieszenia. Proces zachodzi automatycznie, dzięki czemu możesz cieszyć się mocą i wydajnością swojej łodzi.
Łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny. Prosto, wydajnie i bezobsługowo.
Podwójny wlot wody
Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez wloty w obudowie przekładni głównej. Zastosowanie podwójnego wlotu wody pozwala na zwiększenie przepływu wody i co za tym idzie – zwiększenie wydajności chłodzenia. Dzięki umieszczeniu wlotu w przedniej części obudowy przekładni poprawiła się cyrkulacja wody, co ma znaczenie przede wszystkim przy dużych prędkościach. Wlot pomocniczy również został umieszczony nieco niżej, co pozwala jednostce zaburtowej DF350A wydajniej pracować na płytkich wodach.
Wysoki stopień sprężania
Stopień sprężenia 12.0:1 (który stanowi maksymalny stopień sprężenia w silnikach zaburtowych Suzuki) gwarantuje dużą wydajność i moc silnika o pojemności 4390cm3.
Filtr oleju
Dzięki swojej lokalizacji, filtr oleju jest łatwy w utrzymaniu.
MODEL | DF350AMD |
---|---|
System startowy | Elektryczny |
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 635 XX : 762 |
Waga (kg)* | L : 345 X : 352 XX : 360 |
Układ zaworów | 24-zaworowy z głowicą w układzie DOHC |
Napęd układu zaworów | Łańcuch |
Pojemność (cm3) | 4,390 |
Moc maksymalna (kW) | 257.4 |
Średnica x skok (mm) | 98 x 97 |
Zakres pracy | 5700-6300 |
Układ doprowadzania paliwa | Elektroniczny |
Pojemność miski olejowej | 8.0 litra |
Alternator | 12V 54A |
Sterowanie układem trymowania | Przełącznik sterujący układem odchylenia i trymowania |
Przełożenie | 2.29 |
Układ sterowania | DBW |
Zalecane paliwo | RON94 AKI89 |
Skok śruby | 12"-31,5" |
* - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
MODEL | DF300BMD |
---|---|
System startowy | Elektryczny |
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 635 XX : 762 |
Waga (kg)* | L : 345 X : 352 XX : 360 |
Układ zaworów | 24-zaworowy z głowicą w układzie DOHC |
Napęd układu zaworów | Łańcuch |
Pojemność (cm3) | 4,390 |
Moc maksymalna (kW) | 220.7 |
Średnica x skok (mm) | 98 x 97 |
Zakres pracy | 5300-6300 |
Układ doprowadzania paliwa | Elektroniczny |
Pojemność miski olejowej | 8.0 litra |
Alternator | 12V 54A |
Sterowanie układem trymowania | Przełącznik sterujący układem odchylenia i trymowania |
Przełożenie | 2.29 |
Układ sterowania | DBW |
Zalecane paliwo | RON91 AKI87 |
Skok śruby | 12"-31,5" |
* - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
Cennik
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF300BMDX *1 | 330kg | Czarny | 137 500 zł | ||
DF300BMDXX *1 | 330kg | Czarny | 139 500 zł | ||
DF350AMDX *1 | 330kg | Czarny | 145 000 zł | ||
DF350AMDXX *1 | 330kg | Czarny | 147 000 zł |
*2Silnik dostępny na zamówienie
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.
Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF350AMD/DF300BMD
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.
Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych
Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem elektronicznym
Manetka topowa SPC keyless
Kit manetki topowej KLS
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Główna wiązka elektr. 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba stal nierdzewna x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi nierdzewnymi: 16 900 zł brutto
Cena regularna: 21 516 zł brutto
Manetka boczna SPC keyless
Kit manetki bocznej KLS
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Główna wiązka elektr. 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba stal nierdzewna x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi nierdzewnymi: 19 250 zł brutto
Cena regularna: 24 192 zł brutto
Zestawy instalacyjne do zastosowań dwusilnikowych
Zestawy instalacyjne dla silników ze sterowaniem elektronicznym
Instalacja dwusilnikowa SPC keyless
Kit manetki podwójnej
Wyświetlacz wielofunkcyjny x2
Główna wiązka elektr. 6,5m x2
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba stal nierdzewna przód x2 (przykładowa)
Śruba stal nierdzewna tył x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi nierdzewnymi: 32 750 zł brutto
Cena regularna: 41 586 zł brutto
ZINTEGROWANY UKŁAD STEROWNICZY SUZUKI SBW - zastosowanie opcjonalne
Instalacja dwusilnikowa SBW Joystick
Joystick
Ster elektroniczny
Pompy hydrauliczne x2
Moduł sterowniczy
Przewody hydrauliczne
Wiązki elektryczne
Cena zestawu z przykładową długością wiązek i przewodów hydraulicznych: 36 436 zł brutto
Instalacja dwusilnikowa SBW
Ster elektroniczny
Pompy hydrauliczne x2
Moduł sterowniczy
Przewody hydrauliczne
Wiązki elektryczne
Cena zestawu z przykładową długością wiązek i przewodów hydraulicznych: 30 174 zł brutto
Dealerzy