Prezentacja Galeria i filmy Dane techniczne Charakterystyka
V6 Power

DF350A DF350A

Flagowy silnik zaburtowy Suzuki

Nowość 2018

Oferta silników zaburtowych Suzuki została poszerzona o nowy innowacyjny, flagowy model o największej dotychczas oferowanej przez Suzuki mocy 350KM - DF350A. Nowy model został zaprezentowany w Miami, USA, na jednym z największych salonów nautycznych w Ameryce północnej. DF350A jest pierwszym masowo produkowanym silnikiem zaburtowym z systemem podwójnych śrub napędowych pracujących przeciwbieżnie. Rozwiązanie to znacząco wpływa na poprawę osiągów dzięki zmniejszeniu strat hydrodynamicznych. Suzuki DF350A został stworzony w oparciu o filozofię nazwaną „Geki”, która symbolizuje nieposkromioną siłę zdolną przeciwstawiać się siłom natury oraz bezkompromisowe zaangażowanie Suzuki w tworzenie nowych, innowacyjnych produktów.

Główne cechy silnika Suzuki DF350A:

  • kompaktowy sześciocylindrowy, widlasty, czterosuwowy silnik o pojemności 4,390 cm3 zasilany elektronicznym wtryskiem paliwa z systemem Lean Burn.
  • duży stopień sprężania 12:1. Po raz pierwszy w silniku zaburtowym Suzuki zastosowano tak wysoki stopień sprężania, co znacząco poprawia proces spalania mieszanki i zapewnia dużą moc.
  • unikalny system bezpośredniego układu dolotowego z systemem separacji wody i podwójne wtryskiwacze na cylinder.
  • unikalny system dwuśrubowy z pracą przeciwbieżną zapewnia lepsze osiągi w porównaniu do silników napędzanych jedną śrubą dzięki zmniejszeniu strat hydrodynamicznych. Zapewnia lepsze przyspieszenie, większą prędkość maksymalną oraz stabilność łodzi. Dzięki układowi dwuśrubowemu w przypadku instalacji wielosilnikowych wyeliminowano konieczność stosowania silników przeciwbieżnych. Dodatkowo nowa spodzina o smukłym kształcie stawia mniejsze opory hydrodynamiczne, wpływając na dalszą poprawę osiągów.
  • innowacyjna stylistyka – nowy DF350A pojawia się w nowej agresywniejszej i bardziej innowacyjnej stylistyce, dostępny w dwóch kolorach: czarna perła i biała perła

DF350A
DF350A
DF350A - 2

Dane techniczne

Model DF350A
Zalecana wysokość pawęży (mm) X : 635
XX : 762
Układ rozruchowy Elektryczny
Masa silnika (kg*1) X : 330
XX : 339
Rodzaj silnika benzynowy, 4-suwowy, DOHC, 24-zaworowy
Układ zasilania Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie
Liczba cylindrów V6 (55 stopni)
Pojemność skokowa (cm3) 4,390
Średnica x skok tłoka (mm) 98 x 97
Moc maks. kw (kM) 257.4 (350)
Prędkosć obrotowa
przy całkowicie otwartej
przepustnicy (obr/min)
5,700-6,300
Sterowanie Zdalne
Pojemność miski olejowej 8.0 litrów
Ukłąd zapłonowy Elektroniczny
Alternator 12V 54A
Mocowanie silnika Zawias
Sposób trymowania i odchylania sterowane elektrycznie
Przełożenie 2.29:1
Schemat zmiany biegów F-N-R (sterowanie elektryczne)
Wylot spalin Przez piastę śruby napędowej
Śruba napędowa (skok) 19.5" - 31.5"

*1 Masa suchego silnika: łącznie z kablami akumulatora, bez śruby i oleju silnikowego

Charakterystyka

DF350A
Kolor korpusu - czarny
Kolor korpusu - biały
System Suzuki Precision Control
Dwustopniowa redukcja przełożenia
Układ zmiennych faz rozrządu
Odsunięty wał napędowy
Zapłon bezpośredni
Bezobsługowy łańcuch rozrządu
Układ Suzuki Lean Burn
Układ Suzuki Easy Start
Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
Układ ostrzegania o niskim ciśnieniu oleju
Przepłukiwanie układu chłodzenia
Układ wspomagający trałowanie
Układ ograniczający odchylanie silnika
Dwa wloty wody

- wyposażenie standardowe
- wyposażenie opcjonalne