PORTABLE FUN

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF30A/DF25A

DF30A/DF25A

Inżynierowie Suzuki wyposażyli swoje nowe rzędowe trzycylindrowe silniki DF25A/DF30A w najlepsze technologie, zapewniające jednostkom bezkonkurencyjne pierwsze miejsce w swojej klasie. Zaawansowane rozwiązania inżynieryjne i niewielka waga silników zaburtowych od wielu lat stanowią znak firmowy marki Suzuki.

DF25A
już od 16 990 zł
DF30A
już od 21 000 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF30A/DF25A Picture of boat using DF30A/DF25A

Układ wtrysku paliwa nowej generacji (bezakumulatorowy elektroniczny wtrysk paliwa)

Paliwo do silnika dostarczane jest z pomocą układu Lean Burn Control oraz bezakumulatorowego elektronicznego układu wtrysku paliwa, które zapewniają niesamowitą oszczędność paliwa, zachowując doskonałą moc i wydajność wyposażonych w nie jednostek.

Rolkowe dźwigienki zaworowe – po raz pierwszy w tej klasie

Nowe silniki DF30A i DF25A, to pierwsze jednostki zaburtowe w swoich klasach, które wyposażono w wewnętrznie łożyskowane rolki dźwigienek zaworowych, współpracujące z krzywkami wałka rozrządu, zapewniając tym samym płynniejszą pracę i lepszą wydajność mechaniczną.

Diodowy układ monitorowania pracy silnika

Dzięki nowemu systemowi, który monitoruje pracę silnika, status roboczy jednostki będzie widoczny na pierwszy rzut oka.

Mniej zanieczyszczeń, wydajniejsza praca

Wysoko wydajne czterosuwowe silniki Suzuki produkują mniej zanieczyszczeń, dzięki czemu jednostki zaburtowe, takie jak DF25A/30A, spełniają wymogi najsurowszych światowych norm emisji zanieczyszczeń*1, w tym wymogi normy czystości spalin EURO1 (Dyrektywa Unii Europejskiej 2003/44/EC)*2. Dodatkowo silniki posiadają certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

RCD EMISSIONS STANDARDS / ULTRA LOW EMISSION
  1. Zgodność z normami zależy od danego regionu.
  2. Normy emisji zanieczyszczeń obowiązujące w UE ( dla gazów spalinowych i poziomu hałasu), uchwalone przez Parlament Europejski i Radę.
  • Najlżejsze czterosuwowe silniki zaburtowe w swoich klasach mocy 18,4kW (25KM)/22,1kW (30KM)*3.
  • Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control zapewnia najlepsze w swojej klasie obniżenie poziomu zużywanego paliwa.
  • Wykorzystane po raz pierwszy w tej klasie rolkowe dźwigienki zaworowe gwarantują płynniejszą pracę i redukcję tarcia.
  • Odsunięty wał korbowy odpowiada za płynniejsza pracę tłoków, która bezpośrednio przekłada się na większą wydajność pracy silnika.
  • Bezpośrednie kanały dolotowe umożliwiają chłodzenie silnika powietrzem o niższej temperaturze, co podnosi efektywność jednostki.
  • Diodowy układ monitorowania pracy silnika na bieżąco informuje o warunkach roboczych jednostki.

*3:Zgodnie z wynikami badań wewnętrznych, przeprowadzonych w lutym 2014 roku.

Najlżejsze w swojej klasie

Dzięki wykorzystaniu najlepszych technologii Suzuki, DF25A/30A to najlżejsze w swojej klasie mocy 18,4kW (25KM)/22,1kW (30KM czterosuwowe silniki zaburtowe.*4

*4:Zgodnie z wynikami badań wewnętrznych, przeprowadzonych w lutym 2014 roku.

Układ wtrysku paliwa nowej generacji (bezakumulatorowy elektroniczny wtrysk paliwa)

Wyjątkowo lekki układ wtrysku paliwa o zwartej konstrukcji został zaprojektowany w taki sposób, aby zmieścić się wewnątrz obudowy tych silników bez dodatkowych modyfikacji w zakresie pojemności, czy wagi. Układ zapewnia szybszy rozruch, płynniejszą pracę i większe przyspieszenie w każdych warunkach, chociaż nie jest zasilany akumulatorem.

Suzuki Lean Burn Control System

Ten inteligentny system zarządzania paliwem z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach. Dzięki temu może dostarczać uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną, co pozwala znacznie oszczędzić na paliwie.

Diagram of Suzuki Lean Burn Control System

Bezpośredni układ dolotowy i wentylowana pokrywa silnika

Nowa pokrywa silnika zapewnia efektywniejszy przepływ powietrza i jego niższą temperaturę w układzie dolotowym, co zwiększa sprawność silnika. To rozwiązanie wraz z nowym filtrem powietrza pozwoliły uzyskać wyższą moc z niewielkiej pojemności skokowej.

Diagram of Direct Intake And Engine Cover Ventilation

W celu obniżenia temperatury pod pokrywą silnika, obracające się koło zamachowe wypycha rozgrzane powietrze na zewnątrz przez otwory wentylacyjne.

Rolkowe dźwigienki zaworowe – po raz pierwszy w tej klasie

DF25A/30A to pierwsze silniki zaburtowe w swojej kategorii, w których zastosowano wewnętrznie łożyskowane rolki współpracujące z krzywkami wałka rozrządu zarówno w przypadku zaworów dolotowych jak i wylotowych. Rolka powoduje zmianę sposobu współpracy wałka rozrządu z dźwigienką zaworową. Tradycyjny mechanizm ślizgowy zastąpiono tocznym, który zmniejsza tarcie podczas pracy dźwigienki.

Diagram of First In Class With Roller Rocker Arms

Odsunięty wał korbowy

Przesunięcie wału korbowego względem osi cylindra zmniejsza nacisk tłoka na jego ścianki podczas pracy silnika. W wyniku otrzymano bardziej płynny ruch tłoka, który zwiększa sprawność silnika.

Diagram of Offset Crankshaft

Ręczny rozrusznik Easy Start

Układ wtrysku paliwa zapewnia łatwiejszy rozruch, ale Suzuki postanowiło posunąć się o krok dalej i zamontować w tych silnikach zaburtowych bardzo lekki ręczny rozrusznik. Ręczny rozrusznik Easy Start wymaga użycia mniejszej siły i pozwala na łatwy i szybki rozruch silnika.

Picture of Easy Start Recoil

Diodowy układ monitorowania pracy silnika

Diodowy układ monitorowania wykorzystuje trzy diody LED informujące sternika o warunkach pracy silnika. Znajdujące się w dobrze widocznym miejscu diody LED to łatwy sposób na szybkie sprawdzenie warunków pracy silnika, który znacząco upraszcza eksploatację łodzi.

Picture of Engine Monitoring LED Indicators

Króciec przepłukiwania silnika

Aby chronić silniki od uszkodzeń wynikających z osadzania się piasku, soli i zanieczyszczeń w układzie chłodzenia, w miejscu, do którego jest łatwy dostęp, zamontowano króciec, dzięki któremu przepłukiwanie układu chłodzenia jest łatwe i wygodne.

Picture of Engine Flush Port

Powłoka antykorozyjna Suzuki

Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System
MODELDF25A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381*4
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg*1S : 65.0 / S :62.0 L : 63.0
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3490
Średnica x skok tłoka mm60.4 x 57
Moc maks. kW (KM)18.4 KM
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,000-6,000
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej1.5 litra
Zbiornik paliwa12l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator12A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniaTrymowanie ręczne, odchylanie ze sprężyną gazową
Przełożenie2.09:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-14”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
MODELDF30A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381*4
Układ rozruchowyElektryczny/Ręczny
Masa silnika kg*1S : 65.0 / S :62.0 L : 63.0
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3490
Średnica x skok tłoka mm60.4 x 57
Moc maks. kW (KM)22.1 KM
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,300-6,300
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej1.5 litra
Zbiornik paliwa25l
Układ zapłonowyTyrystorowy CDI
Alternator14V
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniaTrymowanie ręczne, odchylanie ze sprężyną gazową
Przełożenie2.09:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-14”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

Cennik

Model Śruba Rozmiar śruby Zbiornik paliwa Masa Manetka Technologia Lean Burn Cena brutto
DF25AS Aluminiowa 3x10-1/4x11 12l 62kg 16 990 zł
DF25AL Aluminiowa 3x10-1/4x10 12l 63kg 16 990 zł
DF25ARS Aluminiowa 3x10-1/4x11 12l 63kg 19 490 zł
DF25ARL Aluminiowa 3x10-1/4x10 12l 64kg 19 490 zł
DF25ATHL Aluminiowa 3x10-1/4x10 12l 74kg 20 790 zł
DF25ATL Aluminiowa 3x10-1/4x10 12l 72kg 20 990 zł
DF30ATHL Aluminiowa 3x10-1/4x12 25l 74kg 21 000 zł
DF30ATS Aluminiowa 3x10-1/4x13 25l 71kg 21 990 zł
DF30ATL Aluminiowa 3x10-1/4x12 25l 72kg 22 490 zł

Dealerzy

Znajdź Dealera