PORTABLE FUN

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF20A/DF15A/DF9.9B

DF20A/DF15A/DF9.9B

Lekkie, kompaktowe i wydajne – nasze przenośne silniki zaburtowe są zawsze gotowe do działania.

DF9.9B
już od 11 690 zł
DF15A
już od 11 990 zł
DF15AR
już od 13 990 zł
DF20A
już od 12 690 zł
DF20AR
już od 15 500 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF20A/DF15A/DF9.9B Picture of boat using DF20A/DF15A/DF9.9B

Oszczędność paliwa

DF20A, 15A i 9.9B to pierwsze na świecie czterosuwowe silniki zaburtowe w swoich klasach mocy wyposażone w układ wtrysku paliwa nie potrzebujący akumulatora. Dzięki skonstruowaniu mniejszych i lżejszych elementów nowego układu wtrysku paliwa (w porównaniu ze stosowanymi we wcześniejszych układach) Inżynierom Suzuki udało się zbudować najlżejsze czterosuwowe silniki w klasach 14,7 kW (20 KM)/11,0 kW (15 KM). Ponadto zastosowanie wypróbowanego układu Suzuki Lean Burn Control, zapewniło wyjątkowo niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń w całym zakresie pracy.

Lean Burn Control System

Czterosuwowe silniki Suzuki słusznie słyną z swojej wydajności paliwowej i technologii, która pozwala dopłynąć dalej za mniej.

Wersje z elektrycznym układem odchylania silnika

Poza tym w gamie DF20A/15A/9.9B przenośnych silników zaburtowych Suzuki znajdują się cztery wersje z mechanizmem odchylania sterowanym elektrycznie – DF20AT i 9.9BT z układem zdalnego sterowania oraz DF20ATH i 15ATH z rumplem.

Picture of Power Tilt Models Available

Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń

Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC. Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

RCD EMISSIONS STANDARDS / ULTRA LOW EMISSION

Bardzo niskie zużycie paliwa – układ Suzuki Lean Burn Control

Wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90/80/70A innowacyjny układ sterujący spalaniem mieszanek ubogich (Lean Burn Control System) monitoruje osiągi silnika i warunki pracy, aby na tej podstawie z wyprzedzeniem określić ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach. Dzięki temu może dostarczać uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w całym zakresie pracy. Stanowi on wyposażenie 14 modeli od DF9.9B do flagowego DF300A, zapewniając użytkownikom najniższe zużycie paliwa przy każdej prędkości.

Diagram of Superior Fuel Economy ? Suzuki's Lean Burn Control System
Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)
  • W porównaniu z tradycyjnym DF90

Układ wtrysku paliwa nowej generacji

DF20A/DF15A/9.9B to pierwsze silniki zaburtowe w swoich klasach, które wyposażono w układ wtrysku paliwa. Projektując je, skoncentrowano się na maksymalnym ograniczeniu wymiarów i masy. Wszystkie nowe elementy, do których należą: pompa paliwa w obwodzie wysokiego ciśnienia, chłodnica paliwa, separator par paliwa, wtryskiwacze i nowa przepustnica zostały tak zaprojektowane, aby były tak małe i lekkie jak to tylko możliwe. Silnik, dzięki specjalnie opracowanej konstrukcji, można zamocować w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Układ nie potrzebuje akumulatora – to kolejne innowacyjne rozwiązanie, wykorzystane po raz pierwszy dla jednostek w klasach 14,7 kW (20 KM), 11,0 kW (15 KM) i 7,3 kW (9,9 KM). Konwencjonalny układ wtrysku paliwa potrzebuje do pracy energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze, dając w zamian szybszy rozruch, bardziej płynną pracę i szybsze rozpędzanie w każdych warunkach. Układ Suzuki oferuje to wszystko, ale bez korzystania z akumulatora.

Picture of New Generation Fuel Injection System

Lekki silnik o zwartej budowie

Modele DF20A/15A zawdzięczają tytuł najlżejszych w swojej klasie całkowitemu przeprojektowaniu części i podzespołów, którego celem było stworzenie możliwie najmniejszych i najlżejszych elementów. W wyniku tych prac Inżynierowie Suzuki zbudowali silnik zaburtowy, który nawet po wyposażeniu go w elektrycznie sterowany układ odchylania waży mniej niż jakikolwiek innych silnik 4-suwowy w klasie 14,7 kW (20 KM) /11,0 kW (15 KM).

Diagram of Light Weight & Compact

Łatwy w obsłudze

Oprócz niższego zużycia paliwa, układ wtrysku ułatwia rozruch silnika, który jest bardziej pewny prawie we wszystkich warunkach. Mimo, że nasze silniki z zasilaniem gaźnikowym są jednymi z najdoskonalszych dostępnych na rynku, to układ wtrysku paliwa powoduje, że pracują one jeszcze płynniej i charakteryzują się mniejszymi wibracjami.

Ręczny rozrusznik Easy Start

Silniki są wyposażone w rozrusznik zaprojektowany tak, aby nie wymagał użycia dużej siły podczas rozruchu. W połączeniu z układem wtrysku paliwa, sprawia on, że rozruch silnika jest wyjątkowo łatwy.

Picture of Easy Start Recoil Starter

Powłoka antykorozyjna Suzuki

Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System

Wersje z elektrycznym układem odchylania silnika

Niektóre wersje silników przenośnych są teraz dostępne z elektrycznym układem odchylania, oferującym płynniejsze przemieszczanie się jednostki. Układ zapewnia większą wygodę i łatwiejszą eksploatację. (DF20AT/9.9BT, DF20ATH/15ATH)

Picture of Power Tilt Models Available
-
MODELDF9.9B
Zalecana wysokość pawęży mmS: 381, L: 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg *1S : 44.0, L : 45.0
Rodzaj silnikaOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów2
Pojemność skokowa cm3327
Średnica x skok tłoka mm60.4 x 57
Moc maks. kW (KM)7.3 (9.9)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min4,700-5,700
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki-
Pojemność miski olejowej1.0 litr
Zbiornik paliwa12 l
Układ zapłonowyTyrystorowy
Alternator12V 6A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie2.08:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok) *2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
7”-12”
MODELDF15A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381, L : 508
Układ rozruchowyRęczny
Masa silnika kg*1S : 44.0, L : 45.0
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów2
Pojemność skokowa cm3327
Średnica x skok tłoka mm60.4 x 57
Moc maks. kW (KM)11.0 (15)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,000-6,000
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej1.0 litra
Zbiornik paliwa12 l
Układ zapłonowyTyrystorowy
Alternator12V 6A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie2.08:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
7”-12”
MODELDF20A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381, L : 508
Układ rozruchowyElektryczny/Ręczny
Masa silnika kg*1S : 48.0, L : 49.0
Rodzaj silnikaOHV
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów2
Pojemność skokowa cm3327
Średnica x skok tłoka mm60.4 x 57
Moc maks. kW (KM)14.7 (20)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min 5,300-6,300
SterowanieRumpel
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej1.0 litra
Zbiornik paliwa12 l
Układ zapłonowyTyrystorowy
Alternator12V 12A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane ręcznie
Przełożenie2.08:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
7”-12”

Cennik

Model Śruba Rozmiar śruby Zbiornik paliwa Masa Manetka Technologia Lean Burn Cena brutto
DF9.9BS Aluminiowa 3x9-1/4x9 12l 44kg 11 690 zł
DF9.9BL Aluminiowa 3x9-1/4x8 12l 45kg 11 890 zł
DF15AS Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 44kg 11 990 zł
DF15AL Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 45kg 11 990 zł
DF20AS Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 44kg 12 690 zł
DF20AL Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 45kg 12 690 zł
DF15AES Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 48kg 12 990 zł
DF15AEL Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 49kg 13 200 zł
DF9.9BRS Aluminiowa 3x9-1/4x9 12l 47kg 13 800 zł
DF9.9BRL Aluminiowa 3x9-1/4x8 12l 48kg 13 890 zł
DF15ARS Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 47kg 13 990 zł
DF15ARL Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 48kg 13 990 zł
DF20AES Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 48kg 13 990 zł
DF20AEL Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 49kg 14 100 zł
DF20ARS Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 47kg 15 500 zł
DF20ARL Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 48kg 15 990 zł
DF20ATHL Aluminiowa 3X9-1/4x12 12l 54,5kg 15 990 zł
DF9.9BTL Aluminiowa 3x9-1/4x8 12l 49kg 16 490 zł
DF15ATL Aluminiowa 3x9-1/4x10 12l 45kg 16 700 zł
DF20ATS Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 48kg 17 200 zł
DF20ATL Aluminiowa 3x9-1/4x12 12l 49kg 17 200 zł

Dealerzy

Znajdź Dealera