SERIA HIGH PERFORMANCE
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
DF140B/DF115B/DF100C
Jeśli nie wyobrażasz sobie żeglowania bez wydajnego silnika, przyda Ci się jednostka, która łączy w sobie najwyższą jakość, niezawodność i dodatkowy osprzęt do wyboru.
- DF100CT
- już od 53 500 zł
- DF115BT
- już od 56 000 zł 49 000 zł
- DF140BT
- już od 60 500 zł
Większa wydajność i oszczędność paliwa
Nowa generacja silników DF115BT, DF140BT to DUO, które łączy w sobie znaczącą redukcję zużycia paliwa i bezkompromisową wydajność. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control.
Przekształcenie mocy w prędkość
Nasze rzędowe czterocylindrowe silniki zaburtowe wykorzystują dynamiczne przełożenie, które umożliwia im współpracę z większą śrubą. A połączenie takiej śruby i niższego przełożenia oznacza świetny moment obrotowy, niesamowite przyspieszenie i wywołującą dreszczyk emocji prędkość.
Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń
Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC. Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
Oczyszczenie wody z mikroplastiku
Opracowany i wdrożony do produkcji przez Suzuki filtr MPC (Micro-Plastic Collecting device) jest odpowiedzią na problem plastiku, który poprzez niewłaściwe składowanie trafił do wód morskich i oceanicznych.
Zalety:
- Nawet jeśli filtr się zapcha, nie wpłynie to na wydajność silnika, bo układ filtra mikroplastiku jest w obiegu tzw. zużytej wody chłodzącej, a sam układ chłodzący ma dodatkowy obieg.
- Ma pozytywny wpływ na środowisko.
Łatwa konserwacja
Zaprojektowane z myślą o prostej konserwacji. Zaletami są na pewno łatwo dostępny filtr oleju: aby go wymienić, wystarczy zdjąć górną pokrywę, wychwytywanie wycieków oleju: obok filtra oleju umiejscowiono tackę, której zadaniem jest wychwytywanie wycieków podczas wymiany komponentu oraz wskaźnik poziomu oleju: umożliwia podłączenie węża do oleju o średnicy Φ15 mm.
Duża wytrzymałość
Dzięki optymalizacji przepływu oleju do przekładni, obracające się koło zębate wytwarza podciśnienie i pomaga w bardziej efektywnej cyrkulacji oleju. Rozwiązanie obniża temperaturę oleju i całej przekładni. Taka konstrukcja zwiększa wytrzymałość koła zębatego.
Dodatkowe funkcje dla modeli DF140B/115B
Dodatkowymi funkcjami są: sterowanie elektroniczne (Drive-by-wire), dobra wydajność paliwowa, nowy układ S.P.C.*1, dostępny nowy bezkluczykowy system startowy i automatyczne wspomaganie trymowania (opcjonalnie*2)
Bezkluczykowy System Startowy Suzuki
Bezkluczykowy system startowy Suzuki, dzięki wykorzystaniu pilota zbliżeniowego, po prostu przesyła do systemu kod dostępu, który uruchamia silnik. Tak długo, jak użytkownik posiada przy sobie pilot zbliżeniowy, do odpalenia silnika wystarczy, że będzie znajdował się w odległości jednego metra od panelu sterowniczego, uruchomi przełącznik bezpieczeństwa, włączy przełącznik zasilania i wciśnie guzik. Bezpieczne przechowywanie pilota w kieszeni umożliwia łatwe, bezstresowe korzystanie z łodzi, bez obawy zgubienia kluczyka. Dodatkowo system odstrasza potencjalnych złodziei, uniemożliwiając uruchomienie silnika bez przesłania właściwego kodu. W razie wpadnięcia do wody, pilot nie zatonie, więc łatwo będzie go odzyskać.
Nowy układ dolotowy
Zaprojektowany na nowo układ dolotowy dwukrotnie usuwa wodę z powietrza przed jego zassaniem do silnika. Specjalna konstrukcja układu dolotowego zmniejsza prawdopodobieństwo zassania powietrza z wodą do silnika. Obniża temperaturę zasysanego powietrza. Zapewnia większą moc.
Zapłon bezpośredni
Cewki zapłonowe zintegrowane z osłonami świec. Mniejsza liczba komponentów, prostsze okablowanie. Brak przewodu wysokiego napięcia umożliwia układowi zapłonowemu efektywne generowanie iskry, co prowadzi do poprawy wydajność komory spalania.
Układ wykrywania wody w paliwie
Woda znajdująca się w paliwie może doprowadzić do pogorszenia efektywności procesu spalania, zmniejszenia mocy i powstawania korozji. Układ pomaga chronić silnik przed wodą, dzięki możliwości wykrycia jej obecności w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego. Filtr został zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownik mógł sprawdzić obecność wody ręcznie.
Więcej funkcji dla lepszej trwałości
Pompa paliwa o większej pojemności: możliwość zamocowania na różnego rodzaju łodziach. Zoptymalizowane położenie czujnika CO2: większa trwałość. Śruba pokryta antykorozyjną powłoką zawierającą cynk: większa trwałość.
Wysoki stopień sprężania
Aby osiągnąć optymalny kształt elementów, przeprowadziliśmy symulację dla ponad 1000 kombinacji i dokładnie przetestowaliśmy każdą opcję na wybranych częściach. Stopień sprężania na poziomie 10,6, co przekłada się na mocny moment obrotowy.
MODEL | DF140BT |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L-508/X-635 |
Masa silnika kg | L 188/X 192 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,045 |
Stopień sprężania | 10.6 |
Średnica x skok tłoka mm | 86 x 88 |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5700-6300 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maks. kW | 103 |
Sterowanie | Zdalne |
Pojemność miski olejowej | 5.5 litra |
Zalecane paliwo | RON91 / AKI87 |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 40A *więcej na biegu jałowym |
Mocowanie silnika | Na zawiasie |
Sposób trymowania i odchylania | Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania |
Przełożenie | 2.59:1 |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15"-25"(RR), 17"-23"(CR) |
MODEL | DF115BT |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L:508 / X:635 |
Masa silnika kg | L 188/X 192 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,045 |
Stopień sprężania | 10.6 |
Średnica x skok tłoka mm | 86 x 88 |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maks. kW | 84.6 |
Sterowanie | Zdalne |
Pojemność miski olejowej | 5.5 litra |
Zalecane paliwo | RON91 / AKI87 |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 40A *więcej na biegu jałowym |
Mocowanie silnika | Na zawiasie |
Sposób trymowania i odchylania | Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania |
Przełożenie | 2.59:1 |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15"-25"(RR), 17"-23"(CR) |
MODEL | DF100C |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L:508 / X:635 |
Masa silnika kg | L 188/X 192 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,045 |
Stopień sprężania | 10.6 |
Średnica x skok tłoka mm | 86 x 88 |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,700-6,300 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maks. kW | 73.6 |
Sterowanie | Zdalne |
Pojemność miski olejowej | 5.5 litra |
Zalecane paliwo | RON91 / AKI87 |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 40A *więcej na biegu jałowym |
Mocowanie silnika | Na zawiasie |
Sposób trymowania i odchylania | Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania |
Przełożenie | 2.59:1 |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15"-25"(RR), 17"-23"(CR) |
Cennik
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena brutto |
DF100CTL *1 | 188kg | Czarny | 53 500 zł | ||
DF100CTL *1 | 188kg | Biały*2 | 54 500 zł | ||
DF115BTL *1 | 188kg | Czarny |
- 7 000 zł
56 000 zł
49 000 zł |
||
DF115BTL *1 | 188kg | Biały*2 | 57 000 zł | ||
DF140BTL *1 | 186kg | Czarny | 60 500 zł | ||
DF140BTL *1 | 186kg | Biały*2 | 61 500 zł |
*2Silnik dostępny na zamówienie
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.
Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF140B/DF115B/DF100C
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.
Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych
Wielofunkcyjny rumpel
Wielofunkcyjny rumpel
Śruba Aluminium
Śruba Stalowa
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 10 100 zł brutto
Cena regularna: 12 776 zł brutto*
* Zestaw instalacyjny dedykowany do silników DF115B i DF100C, nie dotyczy silnika DF140BTPromocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 11 700 zł brutto
Cena regularna: 14 334 zł brutto*
* Zestaw instalacyjny dedykowany do silników DF115B i DF100C, nie dotyczy silnika DF140BTZestawy instalacyjne z manetkami typu Keyless i wyświetlaczami elektronicznymi
Manetka topowa keyless
Manetka Topowa KLS
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Wiązka manetki 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium (przykładowa)
Śruba Stalowa (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 7 000 zł brutto
Cena regularna: 8 480 zł brutto*
* Cena śruby aluminiowej waha się od 1 150 do 1 400 zł bruttoPromocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 8 750 zł brutto
Cena regularna: 10 692 zł brutto
Manetka wpuszczana keyless
Manetka wpuszczana KLS
Wyświetlacz wielofunkcyjny
Wiązka manetki 6,5m
Włącznik główny (prostokątny)
Śruba Aluminium (przykładowa)
Śruba Stalowa (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 6 950 zł brutto
Cena regularna: 8 437 zł brutto*
* Cena śruby aluminiowej waha się od 1 150 do 1 400 zł bruttoPromocja: Cena zestawu ze śrubą stalową: 8 700 zł brutto
Cena regularna: 10 649 zł brutto
Zestawy instalacyjne do zastosowań dwusilnikowych
Zestawy instalacyjne z manetkami typu Keyless i wyświetlaczami elektronicznymi
Manetka podwójna keyless
Manetka podwójna KLS
Komplet dwóch zegarów
Wiązka elektryczna 6,5m x2
Włącznik główny x2 (prostokątny)
Śruba Aluminium x2 (przykładowa)
Śruba Stalowa x2 (przykładowa)
Promocja: Cena zestawu ze śrubami aluminiowymi: 14 700 zł brutto
Cena regularna: 17 791 zł brutto*
* Cena śruby aluminiowej waha się od 1 150 do 1 400 zł bruttoPromocja: Cena zestawu ze śrubami stalowymi: 18 200 zł brutto
Cena regularna: 22 216 zł brutto
Dealerzy