09.02.2016

Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A

Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.

Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.

Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.

Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.

Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A

Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.

Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.

12.06.2017

Nowy silnik Suzuki DF350A debiutuje

Oferta silników zaburtowych Suzuki została poszerzona o nowy innowacyjny, flagowy model o największej dotychczas oferowanej przez Suzuki mocy 350KM - DF350A.

Dowiedz się więcej
26.05.2017

Nowe silniki Suzuki z prestiżową nagrodą

Silniki zaburtowe Suzuki DF150AP/175AP zostały nagrodzone tytułem „Top Product” przyznawanym przez amerykański magazyn Boating Industry.

Dowiedz się więcej
14.03.2017

Suzuki prezentuje nowe silniki podczas Wiatr i Woda

Podczas wiosennej edycji targów Wiatr i Woda - trwających w dniach 16-19 marca 2017 r. - Suzuki zaprezentuje szeroką gamę swoich produktów, w tym najnowsze silniki zaburtowe o mocy 150 i 175 KM.

Dowiedz się więcej
19.01.2017

Wiosna w serwisie Suzuki

Gdy za oknami mróz, warto już pomyśleć o sezonie i skorzystać ze specjalnej oferty "Wiosna w serwisie Suzuki", dzięki której można bezpłatnie wymienić olej w przekładni silnika, a także otrzymać atrakcyjne rabaty.

Dowiedz się więcej