Historia Suzuki
Historia silników zaburtowych Suzuki
Na pozycji lidera technologii silników zaburtowych od roku 1965
Pierwszy silnik zaburtowy zaprojektowaliśmy w roku 1965 i w roku 2015 świętować będziemy 50 rocznicę D55. Pokonaliśmy od tej pory długą drogę, tworząc wyjątkową na rynku gamę silników czterosuwowych. Nasi inżynierowie są pasjonatami pływania łodziami. Poświęcają mnóstwo czasu na doprowadzanie do perfekcji oszczędnych i technologicznie zaawansowanych silników czterosuwowych. Umożliwia to maksymalne przedłużanie czasu spędzonego na wodzie. Od lekkiego, przenośnego DF2.5 po nagradzany za innowacyjne rozwiązania techniczne DF300AP, zawsze znajdziemy silnik zaburtowy pasujący do Twojego stylu życia.
1965
- Na rynku pojawia się pierwszy zaburtowy silnik Suzuki D55.
1966
- Suzuki rozpoczyna eksport silników zaburtowych.
1979
- Ukończono budowę fabryki silników zaburtowych Toyokawa – produkcja rusza od maja.
1980
- Suzuki jako pierwszy opracowuje wtrysk oleju do dwusuwowych silników zaburtowych i wprowadza go w serii DT85 Ol, DT115 Ol i DT140 Ol.
1985
- Na rynku pojawiają się pierwsze silniki zaburtowe V6 Suzuki - DT150 I DT200.
1987
- DT200 Exante uzyskuje nagrodę „Most Innovative Products” National Marine Manufacture’s association (NMMA) Międzynarodowe stowarzyszenie producentów marine.
1989
- Na rynku pojawiają się pierwsze silniki zaburtowe V4 Suzuki - DT90 i DT100.
1990
- Seria V6 zostaje rozszerzona o DT225. W DT225 Suzuki wprowadza nowy elektroniczny wtrysk paliwa.
1994
- Suzuki prezentuje pierwszy silnik czterosuwowy, DF9.9 oraz DF15.
1996
- Produkcja silników zaburtowych Toyokawa zostaje przeniesiona do nowej fabryki
1997
- Wraz z silnikami DF60 i DF70 na rynek wchodzą pierwsze czterosuwowe silniki z sekwencyjnym, elektronicznym, wielopunktowym systemem wtrysku paliwa. Podczas International Marine Trades Exposition and Convention modele DF60 i DF70 zdobywają nagrodę "Innovation Award”.
1998
- Powstają DF40 i DF50 - pierwsze czterosuwowe silniki z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i czterema zaworami dla każdego cylindra. DF40 i DF50 zdobywa nagrodę "Innovation Award" podczas International Marine Trades Exposition and Convention (IMTEC). Suzuki tym samym zostaje pierwszym producentem, który otrzymał tę nagrodę w kolejnych dwóch latach.
2000
- Na rynek wchodzą DF90 i DF115. Modele te wykorzystują po raz pierwszy przesunięty wał napędowy, co czyni je najbardziej kompaktowymi silnikami zaburtowymi w swej klasie.
2003
- Zaprezentowane zostają pierwsze silniki czterosuwowe Suzuki DF200/225/250 (3614cm3). Na międzynarodowej wystawie „International Miami Boat Show” silnik DF250 otrzymuje nagrodę "IMTEC Innovation Award".
- W sierpniu produkcja DF9.9/15 zostaje przeniesiona do Thai Suzuki.
2006
- DF300 jest pierwszym produkowanym seryjnie 300-konnym silnikiem czterosuwowym V6 i pierwszym, który wykorzystuje sterowanie Drive by Wire.
- DF 300 zostaje zwycięzcą IBEX 2006 „Innovation Award” NMMA.
2008
- Wprowadzona zostaje nowa generacja silników czterosuwowych, DF70/80/90A. Silnik DF90A jest najlżejszym, najbardziej kompaktowym, 90-konnym silnikiem czterosuwowym w swej klasie. Suzuki stosuje pierwszy silnik zaburtowy przystosowany do spalania zubożonej mieszanki, z systemem „Lean Burn”.
2010
- Debiut nowej generacji silników czterosuwowych „Lean Burn” DF40A/DF50A. Modele DF40/50A uzyskują nagrodę „2011 NMMA Award for Innovation“ w czasie trwania Boat Show w Miami.
2011
- Premiera nowej generacji DF300AP. DF300AP jest pierwszym silnikiem zaburtowym wykorzystującym układ Selective Rotation. Umożliwia on zmianę kierunku obrotów śruby napędowej.
- DF300AP uzyskuje nagrodę "2012 NMMA Award for Innovation" podczas Miami International Boat Show.
2012
- Debiut nowej generacji DF15A/20A „Lean Burn”. W swej klasie jest to pierwsza w świecie generacja modeli z bezakumulatorowym systemem wtrysku paliwa. 50 łodek należących do Marine Society and Sea Cadet wyposażonych w silniki Suzuki DF 2,5 bieże udział wielkiej paradzie na Tamizie w Londynie z okazji 50 rocznicy panowania Królowej Wlk. Brytanii. Suzuki jest również wyłącznym dostawcą silników do łodzi obsługujących letnie igrzyska olimpijskie w Letnią Paraolimpiadę w Londynie.
2013
- Debiut silników DF50AV/60AV I DF150TG/175TG.
2015
- W 50. rocznicę nasze zamiłowanie do wyzwań i nowatorskich rozwiązań trwa nadal.
Dealerzy