Moc potrzebna do napędu łodzi zależy od jej typu i rodzaju kadłuba. Pontony i ciężkie łodzie stwarzają większy opór podczas poruszania się po wodzie, przez co trudniej nimi sterować za pomocą standardowych silników zaburtowych, szczególnie przy niskich prędkościach. Dlatego do napędu tego typu łodzi potrzeba odpowiednich silników, takich jak DF60AV/50AV. Są to wersje o zwiększonej sile ciągu modeli czterosuwowych DF60A/50A. Zaprojektowano je po to, aby zapewniały większą siłę ciągu potrzebną do sprawnego manewrowania ciężkimi łodziami przy niskich prędkościach. Wyposażone w specjalną spodzinę wykorzystującą system High Energy Rotation, dostarczają do 42% większą siłę ciągu przy włączonym biegu do przodu, oraz 136% większą przy włączonym biegu wstecznym*. Takie rozwiązanie zapewnia bardziej precyzyjne i sprawne manewrowanie ciężkimi łodziami, co zwiększa przyjemność pływania. Obydwa silniki zaburtowe to trzycylindrowe jednostki napędowe, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) i czterema zaworami na cylinder. Układ wtryskowy wykorzystuje układ Suzuki Lean Burn System, który zapewnia niższe zużycie paliwa przy zachowaniu wysokiej mocy i osiągów. Zgodnie z oczekiwaniami oba silniki zostały zaprojektowane przez Suzuki od podstaw pod kątem zwartej budowy i niskiej masy. Porównując je do konkurencyjnych silników w tych samych klasach mocy są one najlżejsze i mają najmniejsze wymiary.
Model | DF50AV | DF60AV | 50AVTD | DF60AVTD |
Zalecana wysokość pawęży mm | L : 508 X : 6351 |
L : 508 X : 6351 |
||
Układ rozruchowy | Elektryczny | |||
Masa silnika kg*1 | L : 114.0 X :117.01 |
L : 120.0 X : 123.01 |
||
Rodzaj silnika | DOHC | |||
Układ zasilania | Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora | |||
Liczba cylindrów | 3 | |||
Pojemność skokowa cm3 | 941 | |||
Średnica x skok tłoka mm | 72.5 x 76 | |||
Moc maks. kW (KM) | DF50A: 36.8 (50) DF60A: 44.1 (60) |
DF50A: 36.8 (50) DF60A: 44.1 (60) |
||
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min |
5,300-6,300 | |||
Sterowanie | Zdalne | Rumpel | ||
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | - | |||
Pojemność miski olejowej | 2.7 litra | |||
Układ zapłonowy | Elektroniczny | |||
Alternator | 12V 19A | |||
Mocowanie silnika | Zawias | |||
Sposób trymowania i odchylania | sterowane elektrycznie | |||
Przełożenie | 2.42:1 | |||
Schemat zmiany biegów | F-N-R | |||
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej | |||
Śruba napędowa (skok) | 9”-17” |
DF60AVTH | DF50AVTH | DF60AV | DF50AV | |
Kolor korpusu - czarny | ||||
Zapłon bezpośredni | ||||
Bezobsługowy łańcuch rozrządu | ||||
Układ Suzuki Lean Burn | ||||
Układ Suzuki Easy Start | ||||
Ogranicznik prędkości obrotowej silnika | ||||
Układ ostrzegania o niskim ciśnieniu oleju | ||||
Przepłukiwanie układu chłodzenia | ||||
Układ wspomagający trałowanie | ||||
HIGH ENERGY ROTATION | ||||
Układ ograniczający odchylanie silnika | ||||
Dwa wloty wody | ||||
Powłoka antykorozyjna Suzuki |
- wyposażenie standardowe
- wyposażenie opcjonalne